LenelS2 har ingått partnerskap med SALTO Systems

LenelS2 OnGuard® integreras med SALTO för att erbjuda effektiv säkerhetshantering och nyckelfri trådlös låslösning

LenelS2 har ingått partnerskap med SALTO Systems för att integrera OnGuard®, deras omfattande och flexibla säkerhetslösning, med SALTOs produktportfölj för smarta lås för en förbättrad säkerhetsplattform för fysisk passerkontroll.

"Vi är glada över det tekniska partnerskapet mellan LenelS2 och SALTO," säger Patrick Heylen, System Integrator Partner Program Global Manager, SALTO Systems. "Detta partnerskap kombinerar SALTOs avancerade säkerhet och smart access teknik med de omfattande och flexibla funktionerna i LenelS2s flaggskeppsprodukt OnGuard®, vilket ger företag en kraftfull säkerhetslösning som kan skräddarsys efter deras specifika behov."

LenelS2 är en strategisk SALTO Integrator Partner. OnGuard®, en av LenelS2s flaggskeppsprodukter, erbjuder en heltäckande säkerhetslösning för komplexa säkerhetsmiljöer. Med sin integrerade fysiska passerkontroll, videoövervakning och andra system ger OnGuard® säkerhetspersonal en fullständig bild av säkerheten och möjliggör intelligenta åtgärder.

En av de främsta styrkorna hos OnGuard® är den sömlösa integrationen med befintliga affärs- och säkerhetssystem. Systemet kan utbyta kortdata med HR-plattformar och ERP-system, samordna larm- och händelsedata med beredskapssystem och dela händelseinformation med fastighetsförvaltning, nätverksförvaltning och säkerhetssystem från tredje part.

LenelS2 OnGuard® är en flexibel, tillförlitlig och skalbar säkerhetslösning som bygger på en innovativ plattform med öppen arkitektur som möjliggör anpassning och integration med andra system. Bland de avancerade funktionerna finns larmintegration, CCTV-analys, händelsestyrda inspelningar och total systemhantering.

SALTO Space passerkontrollplattform och ProAccess management-programvara är integrerade med LenelS2 OnGuard® passerkontrollsystem via SALTO BlueConn-kopplingen. Denna integration erbjuder en säkerhetslösning för projekt där både SALTO- och LenelS2-läsare krävs, vilket ger organisationer förbättrade säkerhetsfunktioner.

Säkerhetsplattformen LenelS2 OnGuard® med sömlös integration till SALTO Space smart access erbjuder följande lösningar:

• Hantering av kortinnehavare för en smart tillträdesupplevelse, som ger användarna sömlösa, nyckelfria upplevelser.
  • Händelsesynkronisering gör det möjligt för säkerhetspersonal att samla in, visualisera och dela data från flera källor.
  • Integrerad fysisk passerkontroll, videoövervakning, inbrottslarm, fastighetssystem, affärssystem och mycket mer: OnGuard® ger en komplett bild av säkerheten och möjliggör intelligent respons.
  • Driftseffektivitet och teknik för smarta byggnader hjälper till att optimera fastighetsförvaltningen och minska kostnaderna.
  • Möjlighet att ansluta trådlösa, smarta och fristående låslösningar till alla dörrar som är anslutna till OnGuard® -plattformen. Denna funktion är särskilt värdefull för dörrar som inte kan anslutas via kabel eller som kräver eftermontering, och utökar räckvidden för säker passerkontroll till tidigare utmanande platser eller accesspunkter.
  • Hantering av tillträdesnivåer och LenelS2-läsare från OnGuard® till SALTO Space-plattformen.

Genom att utnyttja integrationen mellan SALTOs smarta, tekniskt avancerade låslösning och LenelS2 OnGuard®kan organisationer och företag dra nytta av den mest avancerade, flexibla och säkra plattformen för passerkontroll och säkerhetssystem för alla branschapplikationer, vilket garanterar den högsta säkerhetsnivån för anläggningen.