SALTO XS4 Skåplås

Ny teknologi för skåplås skapar högre säkerhet.

SALTO BLUEnet Wireless utvecklades för att möta höga krav relaterade till säkerhet, anslutning och användarvänlighet och tekniken har nu utvidgats till SALTO XS4 skåplås BLE.

Genom att integrera BLE (Bluetooth Low Energy) -teknologi det elektroniska skåplåset har SALTO Systems utvecklat en produkt som kan utöka passerkontroll även för skåp, lådor och liknande där man vill kunna hantera säkerhet i realtid.

”När världen blir mer digital, har behovet av att införa den senaste tekniken även för skåp på arbetsplatsen, lager, detaljhandel, hälso- och sjukvård och utbildning aldrig varit större, säger Aznar Sethna - CSMO SALTO Systems. "Det nya SALTO XS4 skåplås med BLE-teknik, skapar en flexibel miljö och gör det möjligt för användare att öppna skåpet med mobilapp eller smartphone, var de än befinner sig."

Det finns olika behov för att säkra innehåll i skåp. På arbetsplatsen kan skåp innehålla egendom eller dyr utrustning. I gym har skåp i omklädningsrum kläder och personliga tillhörigheter. Skåp inom det medicinska området kan till exempel innehålla läkemedel, och i detaljhandeln kan skåp innehålla kontanter och andra värdesaker.

Den nya versionen av skåplås med BLE-funktionalitet blir en gamchanger i dessa verksamheter.

”Att lägga till BLE-teknologi till SALTOs skåplås erbjuder det senaste skyddet för skåp och ger också slutanvändarna möjlighet att kontrollera dessa enheter med mobiltelefoner och utvidga användningen till ytterligare SALTO-plattformar - som SALTO KS- Keys as a Service, ” säger Aznar Sethna - CSMO SALTO Systems.

SALTO BLUEnet är anslutet via Bluetooth RF och är speciellt designad för applikationer där realtidskontroll krävs. Kontroll och hantering av all behörighet kan göras på distans och i realtid. SALTO BLUEnet Wireless gör det möjligt för operatören att se händelser och kan låsa upp skåplåset, ändra öppningsläge, aktivera en LockDown, se status eller ändra behörighet, allt trådlöst och i realtid

Den avancerade smarta tekniken som SALTO har integrerat i alla SALTO XS4 Skåplås BLE gör det också möjligt att se batteristatus och hämta loggar i realtdi.

Med samma funktioner som en online SALTO BLUEnet trådlös dörr kan användare av SALTO XS4 Skåplås BLE:

• Se status på skåplåset
  • Se om skåpet öppnades (kort/mobil presenterats)
  • Status på låskolv
  • Se om skåpet låsts (kort/mobil presenterats)
  • Se batteristatus online
  • Föra över lista över borttagna användare
  • Uppdate firmware via trådlös infrastruktur
  • Öppna skåpet på distans
  • Göra en nödöppning
  • Göra Lockdown

SALTO XS4 Skåplås BLE har en ergonomisk design baserad på samma hölje och mekanik som i originalversionen. XS4 Skåplås BLE levereras som standard med BioCote® Antimicrobial Technology som kan reducera bakterier med upp till 99,99%.

SALTO XS4 Skåplås BLE är JustIN Mobile-kompatibel vilket innebär att alla användare kan använda en smartphone (IOS eller Android) för att använda skåplåset.

SALTO XS4 Skåplås BLE är kompatibel med SALTO SPACE och SALTO KS - Keys as a Service - molnbaserad åtkomstkontroll.

FÖLJ SALTO SYSTEMS

WEBSITE | LINKEDIN I INSTAGRAM | TWITTER | FACEBOOK | YOUTUBE

SALTO Systems har sedan 2001 levererat marknadens mest avancerade elektroniska passerkontroll, utan kablar och utan nycklar. Med utvecklingen av SALTO Virtual Network (SVN) med data-on-card har SALTO revolutionerat passerkontrollvärlden och satt nya standarder för både säkerhet, bekvämlighet och lönsamhet.

För att vi ska kunna leverera bästa möjliga service måste SALTO finnas där våra kunder är. Huvudkontoret finns i Oiartzun i Norra Spanien där vi har samlat R&D, produktion och teknisk support för alla våra kontor runt om i världen. Sverige ingår i SALTO Systems Nordic med huvudkontor i Kalundborg, Danmark och kontor i Stockholm,  Malmö, Karlstad, Vänersborg,  Umeå, Råholt, Bergen och Moss i Norge samt Vaanta i Finland.