Finnish Youth Paralympic Team

SALTO Systems Nordic sponsrar Youth Paralympic Team i Finland

SALTO Systems Nordic kommer sponsra ungdomslaget Finnish Paralympic Youth Team genom ett event under säkerhetsmässan Finnsec i Helsingfors. Med en motionscykel i montern, kan besökare cykla och därmed hjälpa till att samla in pengar till de talangfulla parasport atlerna i deras karriärer och träningsläger. För varje cyklad km, sponsrar SALTO Systems med 3Euro och fyller upp till en överrenskommen sponsorsumma.

SALTO Systems sociala initiativ free2move.org har startats för att låta människor med olika funktionsvariationer få berätta om sina erfarenheter och deras drivkraft. Ett stort antal projekt har startats runt om i världen. På SALTO Systems,tror vi på tillgänglighet för alla, ”inspired access".

Det Finska Youth Paralympic Team kommer representeras i SALTO Systems monter 6d:19 på FinnSec av de finska paraatleterna Sini Paukkeri och Santeri Karvo. Sini båda dagar från 10-12 och Santeri båda dagar 12-14. Vi kommer även få besök från Den Finska paralympiska kommitén. Ta tllfället i akt att möta dessa imponerande och inspirerande människor och få veta mer om parasport.

About Youth Paralympic Team

The Finnish Paralympic Committee is representing the Finnish top athletes with disabilities. It is responsible for electing and sending the Finnish team to participate in the Paralympic Games. It also spreads information about disability sports, and promotes research and training in this field. The Finnish Paralympic Committee was established in 1994. It promotes clean, fair and ethical elite sports.The committee works in close cooperation with the Finnish Olympic Committee and it is a member of the International Paralympic Committee (IPC). In Finland, the Paralympic activities are led by the Finnish Paralympic Committee. The Paralympic Games are governed by the International Paralympic Committee and recognized by the International Olympic Committee. Finland has been one of the most successful countries in the Paralympic Games. In the Winter Games Finland is on the very top and at its best in the Summer Games it was among the 11 top countries.

SALTO Systems har sedan 2001 levererat marknadens mest avancerade elektroniska passerkontroll, utan kablar och utan nycklar. Med utvecklingen av SALTO Virtual Network (SVN) med data-on-card har SALTO revolutionerat passerkontrollvärlden och satt nya standarder för både säkerhet, bekvämlighet och lönsamhet.

För att vi ska kunna leverera bästa möjliga service måste SALTO finnas där våra kunder är. Huvudkontoret finns i Oiartzun i Norra Spanien där vi har samlat R&D, produktion och teknisk support för alla våra kontor runt om i världen: Australien, Belgien, Kanada, Kina, Colombia, Tjeckien, Danmark, Frankrike, Finland, Tyskland, Hongkong, Italien, Mexiko, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Singapore, Slovakien, Spanien, Sverige, Sydafrika, Schweiz, Förenade Arabemiraten, Storbritannien och USA.

Sverige ingår i SALTO Systems Nordic med huvudkontor i Kalundborg, Danmark och säljkontor i Malmö, Karlstad, Vänersborg, Råholt, Bergen och Moss i Norge samt Vaanta i Finland.