Samfastigheter i Norden AB förvärvar samhällsfastighet i Timrå

Samfastigheter i Norden AB förvärvar samhällsfastighet i Timrå

Samfastigheter i Norden AB (”Samfastigheter”) har förvärvat en gruppbostad enligt LSS och tillträde skedde den 1 mars.

Samfastigheter är mycket glada över att ha fått förtroendet i denna affär och ser fram emot att ta över rollen som fastighetsägare för denna fastighet. Det har varit väldigt givande att få arbeta med Västernorrland Utveckling & Omvårdnad (VUO) som är ett välrenommerat omsorgsbolag och vi ser fram emot ett fortsatt gott och långt samarbete. -Poyan Katebi VD för Samfastigheter

TM & Partners har agerat rådgivare åt Samfastigheter.

Om Samfastigheter

Alla människor har rätt till ett gott liv och boende - oavsett förutsättningar. Vi på Samfastigheter hjälper Sveriges kommuner att leverera välfärd för alla genom utveckling och förvaltning av offentliga fastigheter.

Om VUO

VUO startade redan 2002 under namnet Sörgården Utveckling AB. Då omfattade verksamheten ett boende, Sörgården, vilket riktade sig till personer med psykiatrisk problematik. Företaget fick snabbt ett gott rykte och idag har VUO ett flertal boenden inom Västernorrland, merparten av dessa finns i Sundsvall och Timrå.

”Genom ett respektfullt, tydligt och professionellt bemötande gentemot varandra, åstadkommer vi tillsammans positiva förändringar.”

Långsiktigt ägande och genuint engagemang är ledorden för VUO.