McDonalds samarbetar med Samhall i Haninge

Samhall tog i maj över städningen på två McDonaldsrestauranger i Haninge. Samarbetet fungerar mycket bra och nu förs en diskussion att utöka det till att även gälla andra arbetsuppgifter på restaurangerna. Städavtalet innebär att arbete säkras för sex medarbetare.

På de två McDonaldsrestaurangerna i Haninge är det Samhall som, sedan maj månad, sköter städningen. Nytt är att numera sker städning även under de tider restaurangen är öppen. Samarbetet fungerar mycket bra och Samhall och McDonalds har kommit överens om att titta på möjligheter till ett utökat samarbete som kan ge fler medarbetare från Samhall arbete på restaurangerna.

– Att McDonalds har valt att samarbetet med Samhalls städverksamhet är viktigt för att vi ska kunna erbjuda bra och utvecklande arbeten till våra medarbetare. Det är också en bekräftelse på att vi erbjuder kvalité och är en pålitlig leverantör av städtjänster i Stockholm säger Laila Johnsson, arbetsområdeschef för Samhall i Stockholm.

– Att anlita Samhall som städleverantör till mina restauranger i Haninge är ett beslut jag inte ångrar. Vi har fått engagerade städare från en stabil arbetsgivare som utför jobbet med kvalité, säger Jon Hagen, ägare till båda restaurangerna

Laila Johnsson, arbetsområdeschef, 070-330 03 98
Håkan Tenelius, presschef i Samhall AB: 070-219 47 62