Samhall är med och utvecklar äldreomsorgen i Linköping

Samhalls samarbete med Coop och Attendo Care att leverera dagligvaror till äldreboenden i Linköping innebär ökad kvalitet i äldreomsorgen. Förändringen förväntas ge en ökad känsla av hemmiljö för brukarna. Uppdraget berör tio medarbetare inom Samhall.

Samhall och Coop har ett samarbete där Samhalls medarbetare plockar och distribuerar dagligvaror till äldreboenden i Linköping. Äldreboendena i Åleryd och Valla Park har övertagits av Attendo Care som ansvarar för driften och för verksamheten. En ny målsättning är att utöver den dagliga omsorgen successivt höja servicenivån med avsikt att skapa en mer hemliknande miljö. Tidigare fick boende på Åleryd och Valla Park färdig mat levererad. Nu levereras råvaror av Coop och Samhall som sen tillagas direkt på de olika avdelningarna. Uppdraget berör tio personer på Samhall.

– Att få vara en del av utvecklingen av äldreomsorgen i Linköping är ett kvitto på att vi är en stabil leverantör och erbjuder kvalité. Samhalls medarbetare behöver bra och utvecklande arbeten inom service och tjänster säger Annika Nyborg, arbetsområdeschef för Samhall i Linköping.

Annika Nyborg, arbetsområdeschef, 070-533 16 76
Anders Ekberg, presschef, 076-101 90 55