Samhall fortsätter nyanställa i Skåne - 163 personer har fått jobb

Samhall fortsätter att nyanställa. Under årets sex första månader har 163 personer med funktionsnedsättning fått anställning på Samhall i Skåne. En orsak är att andra företag i högre grad rekryterar medarbetare direkt från Samhall.

Det första halvåret av 2011 har 163 personer med funktionsnedsättning nyanställts på Samhall i Skåne. En av orsakerna bedöms vara att fler företag rekryterar medarbetare direkt från Samhall.

– Våra kunder såsom Volvo, Max hamburgerrestauranger och Ica väljer oss för att vi är experter på att hitta rätt kompetens till varje jobb. Det visar att det går att förena affärsnytta med socialt ansvarstagande, vilket gör oss till Sveriges viktigaste serviceleverantör, säger Tomas Andersson, regionchef i Samhall.

Tomas Andersson, regionchef: 070-331 82 14
Anders Ekberg, presschef: 076-101 90 55