Samhall på Gotland fortsätter att ta hem nya städaffärer

Städverksamheten inom Samhall på Gotland har fått flera nya och förlängningar av affärer under 2011. Senast i raden är nya avtal med Pysslingen Skolor och Förskolor AB.

Pysslingen Skolor och Förskolor AB har gett Samhall förtroendet att utföra städet i deras lokaler. Uppdraget innebär jobb till sju personer och avtalet gäller tillsvidare. Under 2011 har bland andra nya städavtal tecknats med Riksantikvarieämbete och Riksutställningar. I dagsläget arbetar cirka 80 personer med städ inom Samhall på Gotland.

– Det känns mycket bra att företagen väljer att samarbeta med Samhall. För oss är det ett bevis på att vi erbjuder kvalité och är en pålitlig leverantör på Gotland. Samhall är en av Sveriges viktigaste serviceleverantörer och har som strategi att erbjuda medarbetare bra och utvecklande arbeten säger Isak Malm, arbetsområdeschef för Samhall på Gotland.

Isak Malm, arbetsområdeschef, 070-330 02 95
Anders Ekberg, presschef, 076-101 90 55