Samhall på Gotland tar hem nya affärer - Säkrar 40 tjänster

Samhall på Gotland har den senaste tiden säkrat flera nya affärer. En stororder från den slovenska spistillverkaren Gorenje säkrar jobben åt 40 personer i Klintehamn. Samhall ser ljust på framtiden.

Efter ett par år av ekonomisk nedgång börjar Samhall på Gotland nu ta hem fler och bättre affärer. Bland andra en stororder från den slovenska spistillverkaren Gorenje som startade samarbete med Samhall under 2010. Orsaken är att fler företag får upp ögonen för Samhall. De nya affärerna säkrar jobb åt 40 personer i Klintehamn. Den ökade produktionen i Klintehamn har lett till utbildningsinsatser i Visby för att säkra ytterligare produktionstoppar.

– Att företagen på Gotland anlitar Samhall bevisar att vi erbjuder kvalité och är en pålitlig leverantör. Uppdrag som det här är viktiga för Samhall för att kunna erbjuda våra medarbetare bra och utvecklande arbeten säger Isak Malm, arbetsområdeschef för Samhall på Gotland.

Isak Malm, arbetsområdeschef, 070-330 02 95
Anders Ekberg, tf presschef, 076-101 90 55