Samhall växer på Adlibris i Morgongåva – från sju till 100 personer på sex år

Samhall i Morgongåva har utökat sitt samarbete med Adlibris. På Adlibris bemannar Samhall i dagsläget med cirka 100 medarbetare, en ökning med över 90 personer på sex år. Nu planeras för nya lokaler och ett nytt samarbetsavtal.

2004 arbetade sju samhallmedarbetare på Adlibris i Morgongåva. Genom åren har samarbetet växt stadigt och är nu uppe i över 100 personer. I takt med att Adlibris växt har Samhall varit en naturlig partner. Nu planeras för ett nytt samarbetsavtal, nya lokaler och man ser över arbetsväxlingen då ett av Samhalls uppdrag är erbjuda bra och utvecklande arbeten till sina medarbetare.

– Det känns kul att företag som redan anlitar oss utökar samarbetet med Sveriges viktigaste serviceleverantör. Det visar att vi har kompetenta och motiverade medarbetare som levererar med hög kvalité säger Håkan Eriksson, arbetsområdeschef för Samhall i Uppsala län.

Sören Karlsson, personalledare, 070-376 04 56
Anders Ekberg, presschef, 076-101 90 55