Dela bilder när det händer: Samsungs Androidkamera nu i butik

Dela bilder när det händer: Samsungs Androidkamera nu i butik

På IFA-mässan i augusti offentliggjorde Samsung en första produkt i en helt ny kategori – Androidkameran Galaxy Camera med 3g-stöd. Nu når den nyskapande kameran med Jelly Bean svenska butiker.

En Androidkamera med quad-core-processor och 3g-stöd kombinerat med en högpresterande sensor och kraftig optisk zoom. Vad innebär det? Att du kan använda din kamera på ett sätt som inte varit möjligt tidigare.

En ny era

Med Galaxy Camera inleder Samsung en ny era av video- och bildkommunikation. Med 3g-stöd är kameran alltid uppkopplad vilket gör det möjligt för användare att knäppa av, redigera och dela med sig av knivskarpa bilder och filmer i hög kvalitet i så gott som realtid. Var som helst, när som helst. Allt direkt i kameran.

– Trenden i sociala medier är tydlig, vi kommunicerar mer och mer med bilder. Med Galaxy Camera har vi kombinerat styrkorna från våra smartphones med den bästa optiken från våra kompaktkameror, säger Andreas Norberg, nordisk produktchef på Samsung.

Säg ”smajl” och knäpp av

Med Androids användargränssnitt kan användare surfa, välja mellan cirka 600 000 appar i Google Play, skicka sms och bilder eller posta inlägg i sociala medier. Det går även att zooma, knäppa av och styra kameran med hjälp av olika röstkommandon. Och istället för att spara bilder på olika usb-minnen, datorer och hårddiskar används med fördel de medföljande 50GB i molntjänsten Dropbox.

Fakta Galaxy Camera: Android 4.1 (Jelly Bean), 1,4 GHz quad-core-processor, wifi, 3g-stöd med hastigheter på 21 MB/s (ned) och 5,7 MB/s (upp). 16,3 MP BSI CMOS-sensor, 21x optisk zoom, f2.8/23mm, optisk bildstabilisering. 4,8 tum stor hd super clear touch display. Fyra bilder per sekund eller 30 bilder i ett svep. Zooma och knäpp av med hjälp av röststyrning. Smart Mode med femton olika fotolägen för bättre bilder. 8GB minne, plats för micro sdsc, micro sdhc, micro sdxc. Utgång hdmi 1.4. Video i full hd 1920x1080 30fps. Vikt 300 gram. Batteri på 1,650 mAh. Nu i butik i färgerna vit och svart till ett rekommenderat butikspris på 5 000 kr.

Categories

Samsung Electronics Co Ltd, skapar fler möjligheter för fler människor i fler länder än något annat teknikföretag. Samsung har blivit världsledande inom hemelektronik genom att hela tiden tillföra innovation och nyskapande till sin produktportfölj med smart-tv, smartphones, datorer, skrivare, kameror, minneskort, hushållsprodukter och vitvaror. Besök www.samsung.com för mer information.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667