Färgsprakande mobiler inför hösten: Två nya vikbara mobiler från Samsung

Både X680 och Z230 har mycket av det som många lärt känna Samsung för – designade vikbara mobiler. – Det är två prisvärda kvalitetsmobiler för den som vill ha en fräsch, användbar och mångsidig mobil, säger Michael Alström, nordisk produktmarknadschef för Samsungs mobiler. X680 visar den vikbara mobilens fördelar från den rätta sidan. Hopvikt är den liten och smidig. Uppvikt erbjuder den en stor generös skärm och stora tangenter med lagom avstånd mellan öra och mun. X680 har en infasad lucka som är lätt att öppna med en hand. Designspråket bygger på färg och svart tillsammans. Den finns i röd, orange och grå. Bakstycket är helfärgat. Framsidan har svart fond med färginramning. X680 har en inre och en yttre skärm, den inre är 1,82 tum av tft-typ. Den yttre skärmen har nummervisare och klocka. Men X680 kan mer än att ringa. Fotografering med vga-kamera, videofilmning. Ladda ner dina favoritlåtar och njut av dem i telefonen. Eller välj en av dem som ringsignal. Modellen har 35 megabytes minne, högtalartelefon, bluetooth 1.2, usb 1.1 och röstminne. Stöder edge och trippelband. X680 mäter 88 x 44 x 19,5 millimeter och väger 79 gram. Den har upp till 6 timmars samtalstid och upp till 250 timmar i vilotid. Priset i butik ligger runt 1900 kronor. Finns i handeln i september Z230 är en vikbar telefon med 3g-funktionalitet med dubbla färgskärmar, den inre på 1,9 tum av tft-typ. 3g betyder snabb internetuppkoppling, möjlighet att streama ner innehåll snabbt och videotelefoni – att du ser den du pratar med. För det senare finns också en extra kamera. Z230 har också en inbyggd mp3-spelare med möjlighet att lyssna på de vanligaste musikformaten. Räcker inte det inbyggda minnet på 28 megabyte till finns plats för minneskort, microSD. Z230 finns i två metallic-färger, vinröd och silver, med inslag av svart. Självklart har Z230 alla de funktioner man kan förvänta sig av en modern mobil för att hålla ordning och klara av vardagen med stöd för mejl, kontakter, kommunikation och tidsplanering. Z230 stöder både usb och bluetooth. Högtalartelefon. Med dokumentvisaren kan du läsa de vanligaste dokumenten från datorn på språng med mobilen. Z230 mäter 91 x 47 x 22,6 millimeter och väger 72 gram. Den har upp till 4,1 timmars samtalstid och upp till 230 timmar i vilotid. Priset i butik ligger runt 3000 kronor. Finns i handeln i september. För frågor och mer information, kontakta gärna: Michael Alström, nordisk produktmarknadschef för telekom, m.alstrom@samsung.se, 08-590 966 44, 070-372 66 44 Erik Johannesson, presskontakt, erik.johannesson@samsung.se, 08 590 966 56, 070 99 55 650 Pressrum med bilder: samsung.se/press. Nyheter via RSS: http://www.samsung.com/se/presscenter/rss/rss.asp Är du intresserad av fortlöpande pressinformation från Samsung? Mejla till press@samsung.se. Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är ett av världens största företag inom elektronik med 128 000 anställda i ett femtiotal länder. Försäljningen uppgick under 2005 till 56,7 miljarder och vinsten var 7,5 miljarder US Dollar. Under 2005 uppgick omsättningen för Samsung Electronics Nordic AB till 5 miljarder kronor. Företaget har varit aktivt i Norden sedan 1992 och har i dag 140 medarbetare. Produktsortimentet består av mobiltelefoner, monitorer, hårddiskar, cd-rom, cd-r, dvd, tv, video, videokameror, audio, mikrovågsugnar, kylskåp, tvättmaskiner och skrivare.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances