Nu finns Galaxy Tab S4 i butik – hjärtat i det uppkopplade hemmet

Nu finns Galaxy Tab S4 i butik – hjärtat i det uppkopplade hemmet

På fredag börjar Galaxy Tab S4 och Galaxy Tab A 10.5 säljas i butiker. Utvecklade för att vara hjärtat i det uppkopplade hemmet. Tab S4 har en skarp Super AMOLED-skärm och hög prestanda kombinerat med DeX och S Pen – för både underhållning och kreativt arbete i toppklass. Det blir också hela familjens surfplatta då man enkelt kan byta mellan upp till åtta personliga användarkonton

Stockholm, 31 augusti 2018 – På fredag den 31 augusti kommer den nya avancerade Android-surfplattan Samsung Galaxy Tab S4. Den har en design i glas och metall med en skarp skärm som når nästintill ut till ytterkanten. Galaxy Tab S4 blir en central punkt i hemmet för alla i familjen, bland annat genom det nya skräddarsydda laddningsstället och den digitala anslagstavlan Daily Board som visar exempelvis fotoalbum, tid och väder vilket gör att den alltid är i gång – och fulladdad. Utöver prestanda och nya S Pen kan man enkelt byta mellan upp till åtta användarkonton med hjälp av enhetens iris-skanner.

– För att en tablet verkligen ska bli hjärtat i det uppkopplade hemmet handlar det inte bara om bästa prestanda och kvalitet, det handlar även om lättillgänglighet och användarvänlighet. Genom att ha Tab S4 i laddningsstället med Daily Board igång har användare alltid sin tablet tillgänglig och alltid påslagen, exempelvis i köket när man behöver söka upp och följa ett recept eller vill titta vidare på favoritserien, säger Ardelan Sohrevardi, produktchef för Tablet och Wearables på Samsung Norden.

Hemmets mittpunkt – stort batteri och flera användarkonton för hela familjen
Galaxy Tab S4 ger underhållning för hela familjen med större skärm samt kraftfullt surroundljud, detta genom en skarp Super AMOLED-skärm i 16:10 format och fyra kraftfulla högtalare kalibrerade av AKG. Med ett stort batteri på (7 300 mAh) håller Tab S4 för att ge den absolut bästa mobila film- och serieupplevelsen i upp till 16 timmar. Genom snabbladdning effektiviseras laddningstiden och ger mer tid till faktisk användning.

Galaxy Tab S4 kan ha upp till åtta olika användarkonton, vilket gör det möjligt för fler i hemmet att använda den för sina egna intressen. Nu slipper användare logga ut och in från till olika appar och tjänster, allt är på sin plats när man byter användare då de personliga app-inloggningsuppgifterna blir kopplade till ditt specifika användarkonto på Tab S4. För barnen finns även Kids Mode med roligt och barnvänligt innehåll för ökad trygghet. Upplåsning och byte mellan användarkonton görs enkelt med kod, iris- eller ansiktsigenkänning.

Mer kreativitet och produktivitet med S Pen och Samsung DeX
S Pen till Galaxy Tab S4 ger fler kreativa och lekfulla möjligheter, både för vuxna och barn. Ta anteckningar direkt på låst skärm genom Screen-Off Memo, navigera mellan appar, översätt och organisera texter, gör urklipp samt anteckningar genom Samsung Notes. För barn kan S Pen användas för att skriva, rita eller måla med olika appar. Med Galaxy Tab S4 tar Samsung DeX till tablets för första gången. Genom inbyggda DeX kan användare nu med endast en HDMI-adapter koppla in en extern skärm för en kraftfull och kreativ arbetsstation med PC-upplevelse, för att jobba eller att sköta vardagsärenden. Genom att koppla till tangentbord (säljs separat) blir din Samsung Galaxy Tab S4 ett smart alternativ till datorn.

Nu kommer även Galaxy Tab A 10.5 – ett mer prisvänligt alternativ för hela familjen
Samsung lanserar även Galaxy Tab A 10.5, en mer prisvänlig tablet fylld med funktioner för hemmet och familjen. Nya förbättrade underhållningsfunktioner i ljud- och bildegenskaper för hela familjen så som fyra högtalare samt en skärm på 10.5 tum – perfekt på soffan eller under längre bilturer. Galaxy Tab A 10.5 har även Daily Board-funktionen via laddningsstället samt möjlighet att lägga till och smidigt byta mellan upp till åtta användare.

Samsung Galaxy Tab S4 och Tab A 10.5 finns i butik från och med fredag den 31 augusti. Tab S4 har ett rekommenderat pris på 8 390 SEK för 4G-version och 7 790 SEK för Wifi-version. Tab A 10.5 har ett rekommenderat pris på 4 190 SEK för 4G-version och 3 590 SEK för Wifi-version.

För mer information om Galaxy Tab S4 & Galaxy Tab A 10.5 samt produktspecifikationer, vänligen besök http://www.samsungmobilepress.com, news.samsung.com/galaxy eller https://www.samsung.com/global/galaxy/galaxy-tab-s4/

Categories

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667