Nu kommer Samsungs TV-lineup 2023 till Sverige

Nu kommer Samsungs TV-lineup 2023 till Sverige

Idag lanserar Samsung årets nyheter inom sitt TV-sortiment på den nordiska marknaden. Nyheterna för 2023 består av evolutionära framsteg och förbättringar av ljud- och bildkvalitet för ett brett utbud av modeller. De nya QLED- och OLED-modellerna, som från och med idag finns tillgängliga via Samsungs nordiska hemsidor, är fyllda av nästa generation av innovation, med ett utökat fokus på förbättrade uppkopplade och personaliserade upplevelser för TV-älskaren.

Nedan har vi samlat årets största nyheter inom Neo QLED 8K, 4K samt OLED. Priser och tillgänglighet för samtliga modeller i hela sortimentet, som även inkluderar UHD-modeller samt produkter inom Samsungs Lifestyle TVs, återfinns på Samsung.com/se.

Samsungs bästa TV någonsin - Nya Neo QLED 8K QN900C

Bland årets Neo QLED 8K-sortiment hittar vi vad Samsung kallar sin bästa TV någonsin, nämligen QN900C. Den kommer med en ny kraftfull Neural Quantum Processor 8K, som använder data genererad från upp till 64 neurala nätverk för att återge de allra finaste detaljerna i bilden och skapar Samsungs bästa uppskalningsprestanda. QN900C har en slimmad design och bild som fyller upp till 99 procent av skärmytan. För detta år har man även tagit fram en ny design för stativet, som elegant kan hålla den slimmade One Connect boxen på plats. QN900C har ett 90W ljudsystem som kan samarbeta med Samsung soundbars[1] med den senaste Q-Symphony 3.0-tekniken där TVns högtalare och soundbaren tillsammans skapar en förhöjd upplevelse av uppslukande surroundljud när du tittar på dina favoritfilmer och serier.

• Pris: 57 999 - 109 999 SEK
  • Storlekar: 65”, 75”, 85”

QN95C ger en 4K QLED-upplevelse i toppklass

Samsungs QN95C är toppmodellen för Neo QLED 4K som kommer i en ny supertunn Infinity One-design med integrerad anslutning. Med en tjocklek på endast 20mm är Samsungs tunnaste helt integrerade TV, då alla anslutningar nu är inbyggda i skärmen. QN95C har finjusterad Quantum Matrix MiniLED-teknik för fantastisk HDR-prestanda och stöd för 4K-upplösning i upp till 144 bilder per sekund på alla 4 HDMI-portar. För gaming använder årets Neo QLED en ny AI-teknik för att scen-för-scen analysera och applicera realtids High Dynamic Range (HDR)-effekter på Standard Dynamic Range (SDR)-innehåll. Det innebär att när du spelar på TVn blir SDR-innehåll nu ljusare och mer verklighetstroget än tidigare.

• Pris: 32 999 - 71 999 SEK
  • Storlekar: 55”, 65”, 75”, 85”

Samsung tar nästa kliv inom sin OLED-teknik med vassare och större valmöjligheter

OLED S95C är Samsungs ljusaste OLED TV hittills. Den nya Quantum Dot-drivna OLED-skärmen skapar levande färger även i de ljusaste sekvenserna och finns nu för första gången tillgänglig i tre storlekar, upp till 77 tum. Själva skärmen är bara 11mm tunn, och rymmer ändå ett kraftfullt 70W 4.2.2ch högtalarsystem. Alla anslutningar görs till en separat tunn One Connect Box som antingen kan fästas på baksidan av foten när den placeras på stativet, eller gömd med hjälp av 2,5 m kabel när TV:n är väggmonterad[2].

• Pris: 31 999 - 60 999 SEK
  • Storlekar: 55”, 65”, 77”

Nyheter inom Smart TV, Connectivity och Gaming-upplevelsen

I år tar Samsung nya kliv i sin ständigt pågående resa för att förenkla vardagen med sömlös integration av flera enheter över hela Samsungs ekosystem, då TV-sortimentet för 2023, fr.o.m. Q60C och uppåt, kommer med inbyggd SmartThings hub med stöd för Matter. Samsung har även utvecklat utbudet av upplevelser och underhållning inuti TVn. Vid köp av de nya Samsungs Smart TV-modellerna ingår ett Smart Start-paket[3], som ger användaren tillgång till ett flertal populära streamingtjänster direkt i sin TV och Samsungs TV Plus service har fått ett utökat utbud av kanaler.

För gaming har flera av modellerna stöd för 4K@144Hz och man har uppdaterat Mini Map Zoom-funktionen för att stödja 16:9 konsolspel, samt lagt till möjligheten att dela den zoomade bilden till en annan enhet, som en bildskärm eller surfplatta. Alla FreeSync Premium Pro-kompatibla modeller inkluderar HDMI 2.1 HFR-stöd (4K120) till alla fyra HDMI-portar.

Mer information om 2023 års TV-lineup och kommande nyheter från Samsung, hittar du på Samsungs nyhetsrum: https://news.samsung.com/se/

[1] Soundbars köps separat.

[2] Väggfäste säljs separat.

[3] Gäller vid köp av utvalda 2023 årsmodeller Samsung TV och projektorer på samsung.com och hos utvalda återförsäljare mellan 16 april 2023 – 31 december 2023. Begränsningar förekommer och streamingtjänsterbjudanden som ingår kan variera under kampanjen. Kräver att kund skapar konto hos aktuell streamingtjänst. Tillgänglighet av appar kan variera över tid och region.

Categories

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667