One UI 6.1: Samsung fortsätter utrullningen av Galaxy AI-uppdateringen

Samsung har tidigare meddelat att funktionerna i Galaxy AI [1] ska bli tillgängliga för fler enheter via uppdateringen One UI 6.1. Den går redan att installera för smartphones i Galaxy S24-serien men går nu att ladda ner till äldre modeller. Det inkluderar enheter i Galaxy S23-serien, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 och Tab S9-serien.

I Norden har många personer redan laddat ner One UI 6.1. Nästan 78 procent av Galaxy Z Fold5-användare, 80 procent av S23-användare och cirka 75 procent av ägare till Tab S9 Ultra har gjort det. De mest använda funktionerna i Galaxy AI är Live Translate, Chat Assist och Circle to Search with Google.[2]

Nu har 8,8 miljoner nedladdningar gjorts runt om i världen sedan uppdateringen började rullas ut i mars tidigare i år. Därmed är One UI 6.1 Samsungs mest populära uppdatering genom tiderna. I slutet av 2024 förväntas över 100 miljoner användare ta del av Galaxys AI:s funktioner.

I maj kommer den andra utrullningsfasen för One UI 6.1 och gör att ännu fler smartphones och surfplattor kan få uppdateringen. Det gäller enheter i Galaxy S22-serien, Galaxy Z Fold4, Galaxy Z Flip4 och Galaxy Tab S8-serien.

För mer information om Galaxy AI besök Samsungs nyhetsrum, Samsungmobilepress.com och Samsung.com.

[1] En inloggning på ett Samsungkonto kan krävas för att använda vissa av Samsungs AI-funktioner. Galaxy AI-funktioner tillhandahålls utan kostnad åtminstone fram till slutet av 2025 för de Samsung Galaxy-enheter som stöds.
[2] Circle to Search with Google är en Googlefunktion som erbjuds utöver övriga Galaxy AI-funktioner.

Categories

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances