Samla vännerna och följ fotbolls-EM: Samsungs projektormobil Galaxy Beam nu i butik

Lagom till fotbolls-EM når Samsungs mobiltelefon Galaxy Beam butiker. Tack vare den inbyggda projektorn kan alla fotbollsfans nu följa det svenska landslagets framfart i EM – var som helst.

Trots att androidmobilen Galaxy Beam bara är 1,2 centimeter tunn har den utrustats med en inbyggd projektor.

– Delad glädje är dubbel glädje, heter det. Med Galaxy Beam kan man tillsammans med sina vänner följa fotbolls-EM på ett helt nytt, mobilt sätt. Nu kan du se Zlatan måla på din egen vägg hemma, säger Fredrik Pantzar, övergripande produktansvarig på Samsung.

Bild på upp till 50 tum
Galaxy Beams bildskärm är fyra tum. Tycker man att den är för liten kan man via projektorn blåsa upp bilden till så mycket som 50 tum, så att fler kan titta. Något som kräver en större yta som exempelvis en ljus vägg.

Streama via playtjänster
Både tv4 och svt kommer att sända fotbolls-EM via sina playtjänster. Det gör det möjligt att följa matcher utan att missa mål och andra godbitar, oavsett var man är.

När fotbolls-EM är över tar OS i London vid. Därefter kan man istället se egna bilder, youtubeklipp eller streamad film via olika tjänster som finns tillgängliga som appar via Google Play. Allt på upp till 50 tum.

Samsung Galaxy Beam har en fyra tum tft-bildskärm (480x800 pixlar) och inbyggd projektor med 15 lumen i ljusstyrka vilket ger en bra bild upp till 50 tum. Android 2.3 och dubbelkärnig processor på en gigahertz. Bakre kamera på fem megapixlar med blixt, och en främre kamera på 1,3 megapixlar. Video i 720p/30fps. 768 megabyte arbetsminne, åtta gigabyte minne, samt plats för minneskort upp till 32 gigabyte. 124x64x12,5 millimeter och en vikt på 145 gram. Batteri 2000mAh. Galaxy Beam är nu på väg ut i butik och rekommenderat butikspris är 4 700 kronor.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667