Samsung Galaxy Note 8.0 gör vardagen till ett nöje

Samsung Galaxy Note 8.0 gör vardagen till ett nöje

Barcelona den 24 februari 2013 – Redan innan portarna till Mobile World Congress 2013 slås upp presenterar Samsung Galaxy Note 8.0, en fantastisk kompanjon för kreativitet och lättare planering i vardagslivet.

Galaxy Note är ett koncept som kombinerar en surfplatta med S Pen, den interaktiva pennan, samt samtalsfunktion. Samsungs Note-familj innehåller en Note för varje smak och livsstil. Nya Galaxy Note 8.0 är den ultraportabla familjemedlemmen storlek större. Med sin åttatumsskärm är den fortfarande liten nog för att ta med överallt, men tillräckligt stor för att nota på. Håll den med enhandsfattning istället för att lägga den i knät när du skriver, klipper, klistrar, ritar, läser eller tittar på video.

Gör flera saker samtidigt
Den avancerade tekniken bakom Galaxy Note 8.0 tar din upplevelse till nya höjder och du kan göra flera saker på ett sätt som aldrig förr. Vardagskreativitet när andan faller på blir en baggis. Det blir planeringen av din vardag också. Dela skärmbilden och gör mycket på en gång. Planera med kalendern S Planner och mallarna i Practical S Note. Klipp ut en bild från det ena fönstret med hjälp av S Pen och dra den över till det andra fönstret. Skapa ditt eget innehåll. Titta på film i det ena fönstret samtidigt som du notar i det andra. Eller använd Note 8.0 som en universell fjärrkontroll och styr smart-tv, digitalboxar och bluray-spelare.

Sidvändare välkomnas
Du kan också läsa e-böcker med Galaxy Note 8.0. Med funktionen Advanced e-reader förvandlas din note till en läsplatta. Skärmen ställer automatiskt in sig så att ljusstyrkan och kontrasten gör det behagligt för ögonen att läsa på skärmen i timtal. Inga trötta ögon även när deckare är för spännande att lägga ifrån sig. Smart Stay ser till att skärmsläckaren inte aktiveras så länge du håller ögonen på skärmen.

Fakta Galaxy Note 8.0: Galaxy Note 8.0 kombinerar surfplatta med S Pen, samt samtalsfunktion. Utrustad med operativsystemet Android 4.1.2 Jelly Bean. Storlek 210,8 x 135,9 mm, vikt 338 gram. Åtta tum stor wxga (1280x800, 189 ppi) tft-skärm. 1.6 GHz A9 quad-core-processor och 16/32GB minne + 2GB (RAM). Plats för micro-sd upp till 64GB. Batteri på 4,6000 mAh. Kamera på 5 megapixlar bak och 1,3 fram. Utrustad med wi-fi 802.11 a/b/g/n (2.4 & 5 GHz), Wi-Fi Direct, AllShareCast, BT4.0, USB2.0. Kommer till butik under det andra kvartalet 2013 med ett rekommenderat pris från 5 500 kronor. Kommer även i en Wifi-version med rekommenderat pris från 4 000 kronor.

Categories

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är en global ledare inom hemelektronik och dess komponenter. Genom kontinuerlig innovation och nya upptäckter utvecklar vi smart-tv, smarta telefoner, pc, skrivare, kameror, kök och vitvaror, medicinsk utrustning, halvledare och led-lösningar. Vi är 227 000 medarbetare i 75 länder med en årlig försäljning på över 143 miljarder dollar. Vårt mål är att öppna upp nya möjligheter för människor överallt. För att upptäcka mer, besök www.samsung.se.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667