Samsung lanserar Embrace your game - en europeisk spelportal där gamers kan ta sitt spelande till nästa nivå

Press release -

Samsung Electronics Co., Ltd. har skapat ett innovativt träningsprogram för att hjälpa gamers i alla nivåer att ta sina färdigheter till nya höjder.

Samsungs 'Embrace your game'-spelportal och Samsung Global YouTube-kanal kommer att inkludera insikter och expertguider från professionella toppspelare och content creators. Det kommer att finnas interaktiva träningspass, videoworkshops med handledning, samt massor av annat spelrelaterat innehåll för att förbättra alla sorters spelande. Initiativet kommer också att erbjuda förhandsvisningar av de senaste Samsung-produkterna och gaming-relaterad teknik.

Plattformens Level Up Gamer Training-del kommer att innehålla tricks, tips och hemligheter om hur man besegrar alla bossar i Diablo Immortal® och hur man utvecklas som spelare i World of Warcraft®.

Level up kommer att passa alla typer av gamers, från nybörjare till expert och är anpassat för spelande på mobil, PC och konsol.

"Samsung vill hjälpa människor att uppleva så mycket som möjligt av sitt spelande. 'Embrace your game' kommer att hjälpa många människor i hela Europa att bli så bra som möjligt inom spel och få ut en maximal upplevelse av sitt spelande", säger Benjamin Braun, Chief Marketing Officer, Samsung Europe. "Vi är glada över att samarbeta med fantastiska tränare och content creators, inklusive Randolph.

“Vi är också glada över att samarbeta med Activision Blizzard för detta initiativ, eftersom vi delar en gemensam vision om att stärka en ny generation ambitiösa spelare. 'Embrace your game' -programmet kommer att hjälpa alla att känna att de hör hemma i spelvärlden och att de kan fatta rätt beslut baserat på sin spelteknik. Det syftar till att göra gaming till en ännu viktigare del av den europeiska kulturen."

Proffsspelare och content creators som kommer att vara med på Level Up inkluderar:

• QueenE: Skicklig, underhållande och expert på Overwatch® 2. Baserad i Storbritannien, är denna svenska streamer känd för sina insiktsfulla kommentarer och smarta spelråd. Hon var manager för det svenska laget i Overwatch World Cup 2018 och bronsmedaljör (bland damer) i IeSF World Championship StarCraft® 2.
  • AnnacakeLIVE: Dedikerad och populär Twitch-streamer. Hon förtrollar tittarna med sin sprakande personlighet och mästerliga Diablo®-spel. Hon bor för närvarande i Frankfurt, Tyskland.
  • LittleMoTAC: Aktiv Overwatch 2-streamer, en röst för mångfald och inkludering som förespråkar bättre representation inom spelvärlden.
  • Rage Darling: Karismatisk World of Warcraft content creator med passion, kunskap och inkluderande inställning, som erbjuder en fördjupande och positiv upplevelse.

För de som letar efter skärmar, telefoner och andra produkter för att maximera sin gaming-set-up kommer Gamer Training Hardware-delen erbjuda råd för alla typer av gamers. Detta kommer att täcka allt från att helt enkelt leta efter en spelskärm till att bygga en anpassad PC från grunden, byta grafikkort eller upptäcka passande SSD-kort. Plattformen kommer att ha relevant information för alla typer av gaming-set-ups, oavsett om det är PC-spel eller spel via konsol i soffan.

Experten på hårdvara är Alex Brooks från TechFlow. Alex är en teknik-konnässör, känd för sina noggranna recensioner och informativa handledningar, med över 460 000 följare i sociala medier.

Gamer Training är en del av Samsungs nya embrace your game-plattform. Embrace your game uppmärksammar att det inte längre finns en enda typ av spelare och att en mångsidig, livlig gemenskap växer fram. Samsung har utvecklat ett utbud av spelprodukter som gör att varje spelare kan anpassa sin gaming-set-up efter sig själva och sin stil, med vetskap om att rätt produkter skapar otroliga upplevelser för gamers.

Embrace your game-produkter inkluderar:

• Odyssey OLED G9-skärm. Har DQHD OLED med 32:9-skärmförhållande. Neo Quantum Processor Pro för enastående detaljerad bildkvalitet, använder AI för att bestämma vilka delar av en bild som behöver förbättras.
  • S23 Ultra Galaxy smartphone. Inkluderar Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2-chip, en supersnabb processor. 928.1 GB tillgängligt lagringsutrymme. Batterikapacitet upp till 25 timmar[1] för LTE och Wi-Fi uppspelning.
  • 65” QN90C Neo QLED 4K HDR Smart TV. Quantum Matrix Technology med Mini LED för att skapa en otroligt skarp bild. Neural Quantum Processor 4K, använder AI och data genererad från 20 neurala nätverk för att optimera ljud, ljusstyrka, färg och detaljer.

För mer information, besök https://www.samsung.com/uk/game-portal/

[1] Batteritiden kan variera beroende på användning.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Kommunikationsbyrån Jung Relations Gäller journalister och media

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26
Louise Gustafsson

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667