Samsung presenterar favoriterna The Serif och The Frame i större storlekar

Samsung presenterar favoriterna The Serif och The Frame i större storlekar

Samsung utökar sitt TV-utbud inom de populära serierna The Frame och The Serif, som nu erbjuds i större format än tidigare. The Serif släpps i storleken 65 tum och The Frame får ytterligare ett syskon i formatet 85 tum. De nya storlekarna av The Frame börjar säljas i Norden i september och The Serif under oktober.

The Frame

Den senaste versionen av The Frame (2021) är utformad för konsumenter som vill ha en stor skärm, men vill att den ska smälta ihop med resten av rummets inredning. Nu kompletteras det befintliga urvalet av 32, 43, 50, 55, 65 och 75-tumsmodeller med ytterligare en 85 tumsmodell. The Frame (2021) 85” kommer att finnas tillgänglig i Norden från och med början av september 2021.

Förutom nytt storleksalternativ är 2021-utgåvan av The Frame tunnare än tidigare års modeller. Paneldjupet har halverats, så när det används med det medföljande Slim Fit Wall Mount smälter den ännu mer in med annan konst och tavlor på väggen. Vill man inte ha The Frame på väggen kan The Frame ställas på vilken plan yta som helst med justerbara ben som ingår i paketet. Extra ramar finns i en rad färger inklusive vit, teak och brun. För snedskurna ramar finns färgerna vit och brick red i 55- och 65 tum. Ramarna är enkla att montera och fästes via magneter för att kunna matcha alla inredningsstilar.[1]Som på alla storlekar av The Frame kan man utforska Samsung Art Store, med fler än 1 400 konstverk att välja mellan, genom abonnemang eller genom att köpa styckvis.

Läs mer om Samsung The Frame

The Serif

Medan de flesta TV-apparater är utformade för att vara väggmonterade eller ovanpå en TV-möbel, byggdes The Serif för att kunna placeras var som helst i hemmet. The Serif skapades i samarbete med de globalt kända franska möbeldesigner Ronan & Erwan Bouroullec. Med en genomtänkt designad baksida kan TV:n placeras i mitten av rummet. Samsung erbjuder också ett metallstativ som passar perfekt ihop med TV:n så att den kan stå på egen hand, lätt avtagbar för mångsidighet. Utan benen är The Serif formgiven så att den kan stå direkt på en bänk eller hylla. The Serif 65” kommer att finnas tillgänglig i Norden under oktober 2021.

Läs mer om Samsung The Serif

[1] Extra ramar säljs separat hos utvalda återförsäljare och på Samsung.se

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Kommunikationsbyrån Jung Relations Gäller journalister och media

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26
Louise Gustafsson

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667