Samsung presenterar nya inspirerande konstverk och foton i The Frames Art Store

Samsung presenterar nya inspirerande konstverk och foton i The Frames Art Store

Stockholm – 18 november, 2020 – Idag meddelar Samsung att användare av The Frame kan ta del av 25 nya naturinspirerade konstverk och 20 nya fotografier av ikoniska destinationer och minnesvärda epoker via Art Store. Bakom de nya konstverken och fotografierna står marknadsplatsen Etsy och fotoagenturen Magnum Photos.

Ägare av The Frame kommer att kunna uppleva en virtuell resa hemifrån genom unika fotografier som tar dem till spännande destinationer världen över. Fotografierna i Magnum-kollektionen har fotats av världskända fotografer som bland annat Elliott Erwitt, Burt Glinn, Stuart Franklin, Thomas Hoepker och Bruno Barbey. Samtliga bilder har fångat ikoniska destinationer och minnesvärda epoker runt om i världen.

De naturinspirerande konstverken har skapats av Etsys egna konstnärer: Jorey Hurley, Elly Mackay, Melanie Mikecz, David Scheirer och Mirlande Jean-Gilles. De 25 utvalda verken utgör en mix av levande illustrationer, färgglada kollage och nyckfulla bilder som kommer till liv genom The Frames QLED skärm.

– Sedan The Frame lanserades 2017 har katalogen i Art Store ständigt utvecklats och utökats. Idag finns verk från hela världen tillgängliga för användare. Vårt samarbete med Etsy och Magnum Photos är speciella då vi befinner oss i en tid då allt färre reser och genom dessa kollektioner kan konsumenter ta del av omvärlden direkt ifrån hemmet, säger Klas Söderström, produktansvarig för TV/AV på Samsung i Norden.

The Frame har en design som påminner om en tavla och fungerar som en vanlig TV när den är påslagen och som ett konstverk när den inte används. När TV funktionen stängs av kan du aktivera Art Mode som byter ut den svarta skärmen till ett galleri och användaren kan själv välja bland de olika konstverk som finns tillgängliga i Art Store. The Frame är utrustad med QLED-teknik och kan visa originalverk i hög upplösning.

Med Etsy- och Magnum-kollektionen erbjuder nu The Frames Art Store över 1 400 konstverk i 4K kvalitet. Konstverken kommer från museum och gallerier världen över. Genom unika samarbeten har användarupplevelsen för The Frame förändrats och idag kan användare upptäcka fantastiska och ikoniska konstverk och kollektioner.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26