Samsung presenterar nyheter inom vitvarukonceptet Bespoke

Samsung presenterar nyheter inom vitvarukonceptet Bespoke

Stockholm 11 maj, 2021 På det digitala eventet "Bespoke Home 2021", presenterar Samsung idag sin vision för det skräddarsydda hemmet. På eventet lyfter Samsung befintliga produkter som har utvecklats med nya funktioner, och presenterar dessutom några helt nya produkter och tjänster.

Idag har våra hem blivit multifunktionella. Vardagsrum används för träningspass eller som provisoriska klassrum och köksbordet har förvandlats till skrivbord. Att leva i det ”nya normala” har krävt att vi behöver bli mer kreativa när det gäller att anpassa våra dagliga rutiner till begränsade utrymmen. Därför behöver även tekniken i våra hem utvecklas för att passa nya livsstilar och beteenden. Elektronik måste både erbjuda stilren design för att tillfredsställa trendiga och medvetna kunders smak, och dessutom ha flexibla funktioner som passar varje användares unika livsstilsbehov. Eventet belyser därför bland annat den globala expansionen av kylskåpsserien Bespoke, som består av en rad olika modeller och färger för att kunna anpassas efter olika behov.

En viktig egenskap hos kylskåpet Bespoke är dess flexibilitet. Kylskåpet har en modulär design som gör att du kan välja storlek och stil på enheten, samt parmontera kyl/fryskombi skåp med 1-dörrs skåp. De har dessutom flexibla temperaturkontroller för olika fack som låter dig styra hur du lagrar maten. Kylskåpet kommer även i en bred variation av färger och tekniker som:

• No Frost-teknologi: Hjälper till att hålla en jämn temperatur i varje hörn av kylen för att förbättra luftcirkulationen. Det förebygger behovet av att avfrosta kylen eller frysen och minskar risken för att is bildas på dina livsmedel.

• All Around Cooling: Ger en jämn kyla i varje del av kylskåpet genom att kontinuerligt läsa av och justera temperaturen samt cirkulera kall luft från strategiskt placerade ventiler. Detta innebär att maten hålls vid en jämn temperatur vilket gör att den håller längre.

• Metal Cooling: Fångar upp kall luft och håller kvar den när dörren öppnas och stängs frekvent för att du ska kunna plocka fram det du letar efter utan att kylan försvinner.

• Digital Inverter Compressor sparar energi, behåller maten färsk längre och sänker elräkningarna. Nio sensorer spårar variabler som interna och externa temperatur- och luftfuktighetsnivåer, i kombination med användningsmönster. Detta gör det möjligt för Digital Inverter Compressor att optimera inställningarna för konsekvent kylning utan att ständigt behöva stoppa och starta om. Som ett resultat använder den 24 procent mindre energi än konventionella kompressorer.

Bespoke Bottom Mount Freezer (BMF) är en nyhet för 2021 och lanseras i Norden under andra kvartalet. BMF med SpaceMax ™ -teknik håller den yttre storleken densamma samtidigt som det maximerar utrymmet inuti. Den finns i två höjdalternativ (1,85 m och 2 m). 2-metersversionen är klassad A enligt EU:s nya riktlinjer för energieffektivitet[1], men finns även tillgänglig i kategori A-D. BMF-modulerna kan kombineras med andra anpassade moduler för att lägga till mer lagringsutrymme. Panelerna kommer i färgerna Glam Lavender, Satin Beige, Satin Sky Blue, Glam Navy, Clean Black, Cotta white, Inox samt Black Stainless.

Produktserien består även av en modell med 1 dörr: en 1-dörrskyl och en 1-dörrsfrys i fyra olika färger. Färger som konsumenter kan välja mellan är: Satin Beige, Satin Sky Blue, Glam Navy och Glam Lavender. De tre första har en matt yta som passar utmärkt för den som söker en nedtonad textur utan reflektion. Den sistnämnda har en glansig yta som passar den som uppskattar en mer polerad textur. Utöver Bespokes designaspekter kommer produktserien också med en rad funktioner som ger en konsekvent och effektiv kylning, vilket hjälper konsumenter att hålla sina livsmedel färska längre.

Läs mer om Bespoke kylskåp på: https://www.samsung.com/se/refrigerators/bespoke/

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26