Samsung presenterar sin Neo QLED TV line-up för 2022

Samsung presenterar sin Neo QLED TV line-up för 2022

Nu presenterar Samsung Electronics sitt nya Samsung Neo QLED 8K och 4K TV-sortiment. Sortimentet bygger på förra årets prisbelönta line-up och innehåller uppgraderingar och funktioner som representerar stora framsteg inom kvalitet och prestanda.

Årets line-up toppas av flaggskeppsmodellen QN900B och kommer bestå av sex serier med storlekar från 43" upp till 85". Exempel på prisnivå, 65-tums modeller:

• QN900B, 65” tum, 56,999 SEK
  • QN800B, 65” tum, 41,999 SEK
  • QN700B, 65” tum, 36,999 SEK
  • QN95B, 65” tum, 34,999 SEK
  • QN90B, 65” tum, 27,999 SEK
  • QN85B, 65” tum, 24,999 SEK

Utmärkt bildkvalitet
Samsungs Neo QLED-sortimentet innehåller en mängd förbättringar när det gäller funktioner. Quantum Mini LED-ljuskällan förbättras med 14-bitars HDR-mappning, vilket ger ännu fler detaljer i mörka och ljusa scener.[1]Samtligt blir Quantum Matrix-teknologin, som styr Samsungs egenutvecklade Mini LED-ljuskällor, ännu mer exakt med Shape Adaptive Light, så att tittarna ska kunna uppleva varje ögonblick in i minsta detalj.

Enastående surroundljud
Samsungs Neo QLED TV-apparater är utrustade med multihögtalar-system och har för första gången stöd för Dolby Atmos-teknik för att skapa en uppslukande, filmisk tittarupplevelse. Förutom detta framsteg i ljudkvalitet finns det andra utmärkande funktioner som Object Tracking Sound (OTS), vilket styr så att ljudet rör sig likt objektet på skärmen.

Mer än en TV
Utöver den förbättrade audiovisuella upplevelsen har Samsungs smarta funktioner nått nya höjder för att erbjuda användarna funktionalitet och anpassning som aldrig förr. De senaste framstegen omfattar ett uppgraderat gränssnitt som ger bättre möjligheter att hitta innehåll, inklusive Samsung TV Plus utökade kanalutbud. Samsungs Smart TV-ägare kommer även att kunna ansluta till ett antal smarta enheter tack vare den inbyggda SmartThings hubben.

Till glädje för alla gamers kommer årets Neo QLED modeller att ha stöd för HDMI 2.1 (4K@120Hz eller 4K@144Hz beroende på modell) på alla 4 portarna.

För att få mer information om nya Neo QLED-sortimentet, registrera dig https://www.samsung.com/se/tvs/neo-qled-pre-registration/.

[1] Avser modeller 55” och större.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Kommunikationsbyrån Jung Relations Gäller journalister och media

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26
Louise Gustafsson

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667