Samsung visar upp Galaxy S4, en vän som berikar ditt liv

Samsung visar upp Galaxy S4, en vän som berikar ditt liv

En smart telefon som verkligen förstår dig

New York City, USA, den 14 mars 2013 – Äntligen är den här, Samsung Galaxy S4! Ikväll presenterades den efterlängtade Galaxyn på Samsung Unpacked 2013 i New York City. Fjärde generationens Galaxy S är en vän som förstår vad som är viktigast i ditt liv och berikar det.

Galaxy S4 förstår värdet av relationer och gör det enklare än någonsin att skapa och upprätthålla kontakten med vänner och familj. Galaxy S4 fattar även vikten av enkelhet i vardagen och ser till att den blir så lätt och problemfri som möjligt. Galaxy S4 hjälper dig också att ta hand om dig själv och ditt välbefinnande.

Mindre att hålla i, mer att se
Den verkliga skönheten är den snillrika utformningen som ger en större skärm och ett mer kraftfullt batteri än du någonsin trodde var möjligt i en sådan tunn och lätt smartphone. Designen är inspirerad av naturen och tillsammans med den tunna ramen och de material som använts har Galaxy S4 ett yttre som imponerar.

Föregångaren var mänsklig och kände igen dig. Galaxy S4 tar det ett steg längre. Den känner igen ditt ansikte, din röst och dina rörelser och du kan styra den utan att ens vidröra skärmen. Ser du på en video och tittar bort så pausas videon för att sedan fortsätta uppspelningen från samma ställe när du tittar tillbaka på den. Eller så scrollar du webbsidor eller e-post genom att helt enkelt vrida lite på handleden medan du läser från skärmen eftersom Galaxy S4 känner av dina ögonrörelser och vet att du vill bläddra. Genom att docka Galaxy S4 i en dockningsstation som finns som tillbehör går det även att scrolla enbart med hjälp av ögonen. Ändrar musikspår gör du genom att svepa med handen framför skärmen. Du kan också svara på inkommande samtal på det sättet. Det blir så mycket enklare då.

Tonsatta bilder och generöst delande
Galaxy S4 fångar de där speciella ögonblicken som gör livet rikt. Du kan sen återuppleva dem i högsta kvalitet med knivskarp färgåtergivning på den högupplösta skärmen. Bland annat kan du ta en bild på en bebis och spela in hur den skrattar och du kan verkligen fånga ögonblicket – varje gång du tittar på bilden hörs bebisen skratta. Eller varför inte tonsätta foton tagna på konsert med favoritbandet? Du kan ta ett foto med den bakre och den främre kameran samtidigt. Fotona kombineras sen för att skapa en bild där du är inklippt mitt i ditt äventyr. Storlek, ram och andra detaljer väljer du själv.

Galaxy S4 tillåter dig att enkelt dela och uppleva många av livets njutningar tillsammans med familj och vänner, var du än är. Med Group Play-funktionen kan du njuta av musik, foton och spel med andra omkring dig även där det inte finns wifi eller nätverkssignal. Om du vill spela musik på högre volym eller skapa feststämning kan samma låt spelas på flera telefoner i synk med hjälp av Share Music-funktionen.

Hälsan själv
Välbefinnande är viktigt. Det inser Galaxy S4 och övervakar därför genom S Health automatiskt din miljö och hälsa för att hjälpa dig att förbättra din livskvalitet. Matdagbok, träningsdagbok och annat hjälper dig att hålla dig pigg och frisk*. Med hjälp av olika tillbehör blir Galaxy S4 din personliga hälso-guru. Kolla din vikt i telefonen med tillbehöret Samsung Body Scale. Eller fäst Samsung S-band runt handleden för en god natts sömn – den ser till att du vaknar upp under rätt REM-cykel. Den ger dig också statistik över dina aktiviteter under dagen. Samsung Heart Rate Monitor mäter dina hjärtslag. Perfekt när du motionerar. Det är även möjligt att ansluta S-Health till en blodtrycksmätare, eller en glukosmätare för att mäta blodsocker. För att ytterligare öka på ditt välbefinnande och göra det bekvämt för dig anpassas bild och ljud efter de förhållanden som råder just där du befinner dig – allt för att du alltid ska få den bästa möjliga upplevelsen.

* Vissa S Health-funktioner kräver specifika tillbehör för att aktiveras.

BILDER
www.samsungmobilepress.com

FAKTA: Samsung Galaxy S4 är världens första mobil med en full hd (1920x1080) super amoled-skärm på fem tum med 441ppi. Det nya Gorilla Glass 3 ökar stöttåligheten och motståndskraften mot repor och dess synlighet. Telefonen har en bakre kamera med 13 megapixlar och autofokus, en främre kamera med 2 megapixel och inspelning i full hd, Vikt 130 gram och mått 136,6 x 69,8 x 7,9 mm. Operativsystem Android 4.2.2 (Jelly Bean) och processorn 1,9 GHz quad-core/1,6 GHz octa-core. Batteri på 2,600 mAh. NFC, blåtand 4.0 samt IR-led. 16/32/64 GB minne, stöd för microSD på upp till 64GB, 2GB ram. Finns vid tidpunkt för lansering i färgerna svart och vitt. Senare under året lanseras Galaxy S4 även i flera andra färger. Finns i butik under våren 2013 till ett rekommenderat pris på 6 300 kronor.

Categories

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är en global ledare inom hemelektronik och dess komponenter. Genom kontinuerlig innovation och nya upptäckter utvecklar vi smart-tv, smarta telefoner, pc, skrivare, kameror, vitvaror, medicinsk utrustning, halvledare och led-lösningar. Samsung har 236 000 medarbetare i 79 länder, och en årlig försäljning på 187,8 miljarder dollar. Vårt mål är att öppna upp nya möjligheter för människor överallt. För att upptäcka mer, besök www.samsung.se.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667