Samsungs räddning i vintermörkret

En datorbildskärm som har inbyggd tv och utfällbart stöd. Som kan visa både vanliga tv-kanaler och betalkanaler. Samt är enkel att ta med till sommarstugan.Låter det som en omöjlig kombination?
Inte för Samsung som nu lanserar Lapfit HDTV.

Jobba, surfa och titta på tv via samma bildskärm. Nu kommer Lapfit HDTV, datorbildskärmen med inbyggd tv-mottagare som är enkel att ta med.

I våras lanserade Samsung Lapfit (LD190/LD220), den första portabla datorbildskärmen som är lätt att ta med och som med fördel kopplas till den bärbara datorn. Karaktäristiskt för Lapfit är att den saknar traditionellt stativ utan har ett vikbart stöd. Skärmen får då samma vinkel som en bärbar dator.

Tre situationer då det är praktiskt med inbyggd tv-mottagare i datorbildskärmen

• På kontoret eller i arbetsrummet kan man lätt byta från arbetsdokumentet till de senaste nyheterna på tv via ett tryck på den medföljande fjärrkontrollen.
  • De som har ett kompakt boende med begränsad yta vill helst spara plats och hitta så effektiva lösningar som möjligt. Där är det ofta opraktiskt att ha flera skärmar för olika behov, därför blir en datorbildskärm med tv-mottagare optimalt. Dessutom kan Lapfit HDTV hängas på väggen.
  • I det större hemmet med gästrum kan en datorbildskärm med tv-mottagare vara den perfekta lösningen som rummets kombinerade tv och datorbildskärm i ett.

Inför sommarplanerna

Eftersom Lapfit HDTV är portabel, varför inte ta med den till sommarhuset på landet? Förutom att ha inbyggd tv-mottagare för både analog och digital tv, har Lapfit HDTV även anslutning för betalkanaler. Ta med abonnemangskortet för betalkanalerna, stoppa in det via CA-modulen i Lapfit HDTV och kvällarna är räddade ifall vädret inte är på sitt bästa humör. Och skulle det inte vara något att titta på tv, sätt på en film via den bärbara datorn. Det dåliga vädret glöms då bort tack vare skärmens fina bildkvalitet. Och naturligtvis fungerar Lapfit HDTV för både Mac och pc.

Fakta: Lapfit HDTV (LD220HD) är en 21,5 tum stor datorbildskärm med bildformatet 16:9 i upplösningen 1920 x 1080 (full hd) med ljusstyrkan 300cd. Responstiden är 5 ms och betraktningsvinkeln 170/160 grader. Kan anslutas via rgb, dvi, hdmi, komponent, komposit, scart, tv-antenn (digital/analog). Inbyggd DTV(DVB-T/C)-mottagare, 2 x 5W högtalare med Dolby digital plus/SRS Trusurround hd-ljud. Har uttag för hörlurar. Fjärrkontroll medföljer. Kommer i butik i slutet av december. Pris: 3400 kronor.

Press contact Kommunikationsbyrån Jung Relations Gäller journalister och media

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26
Louise Gustafsson

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667