Sann konvergens: Mer flexibilitet än någonsin med Samsung ATIV Smart PC

Sann konvergens: Mer flexibilitet än någonsin med Samsung ATIV Smart PC

Med ATIV Smart PC får du en helt ny upplevelse. Det är en laptop och datorplatta i ett och samma verktyg. Så du bestämmer vad som passar bäst för det du vill göra. Och du växlar mellan de två lägena med bara ett klick.

Nytta och nöje. Det blir möjligt att göra både och med Samsung ATIV Smart PC tack vare den smarta designen. Du bestämmer själv hur – med S Pen, tangentbordet eller med fingret på den ljusstarka pekskärmen.

Vid skrivbordet? Docka plattan vid tangentbordet och arbeta som med en laptop. På flyget? Docka ut och titta på film direkt på datorplattan. Använd fingrarna direkt på skärmen för att surfa, spela spel eller allt annat du gör på en platta. Eller så använder du den interaktiva pennan S Pen som du känner igen från produkterna i Samsung Galaxy Note-familjen. Med den kan du skriva, rita, skissa och redigera direkt på den ljusstarka skärmen.

På insidan av smart-pc:n finns en Intel Atom-processor, så du har en kraftfull laptop och datorplatta i ett. Den har en batteritid på upp till tretton och en halv timme, så du hinner göra mycket innan det blir dags att ladda den. Smart-pc:n är perfekt för dig som har ett fullt schema och som kräver flexibilitet av dina tekniska verktyg.

Ett eget kretslopp
ATIV Smart PC bygger på det pekbaserade operativsystemet Windows 8, så sann konvergens är möjlig. Den smarta pc:n är en del av Samsungs nya koncept ATIV, i vilket företaget har skapat ett komplett ekosystem av produkter som har samma gränssnitt och innehåll – ditt eget – oavsett enhet. Innan årets slut kommer en hel familj med ATIV-produkter. Då kan du för första gången få precis samma upplevelse vare sig du använder den smarta telefonen ATIV S, surfplattan ATIV Tab eller ATIV Smart PC.

ATIV Smart PC är en smart-pc baserad på operativsystemed Windows 8. Den har en 11.6” HD-skärm (1366 x 768) på 400nit och en SSD lagring på 64GB eller 128GB. Smart-pc:n har två kameror; den på framsidan ligger på 2M och på baksidan finns en på 8M med blixt. Med mHDMI kan du koppla in din TV eller skärm och med microSD-läsaren kan du enkelt utöka lagringskapaciteten. ATIV Smart PC når butiker i november och har ett rekommenderat butikspris på 8 000 SEK.

Taggar

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Karin Tångstedt

Presskontakt PR Manager Mobile +46 76 118 65 90

Presskontakt PR Manager TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Presskontakt PR-byrån Wenderfalck Gäller journalister och media +46 70 751 27 27