Smart och flexibel: Högtryck i Samsungs inbyggda diskmaskin

Smart och flexibel: Högtryck i Samsungs inbyggda diskmaskin

Nu kommer Samsungs diskmaskiner som byggs in och integreras med resten av köksinredningen. Förutom att vara energisnål och diskar tyst har toppmodellen DW-BG970B en del smarta lösningar som gör det enklare att få ren och torr disk.

Högtryckstvätt

Är karotten extra smutsig eller är det mycket kladd på tallriken. Inga problem. Sätt disken i maskinens intensivzon. Där finns högtrycksmunstycken som sprutar ut vatten upp till 150 millibar så även den mest ingrodda smutsen får sig en match. Högtryckstvätten är ett program som man själv aktiverar vid behov.

Smart diskbacksystem

Diskmaskinen har tre diskbackar som alla går att ta ur. Behöver man ett extra stort utrymme, som att diska en 10 liters kastrull, går det att ta bort två av diskbackarna och exempelvis bara använda den understa. Men även med alla diskbackar i maskinen finns det gott om utrymme för fjorton kuvert normalporslin. Den översta diskbacken är dessutom praktiskt anpassad för bestick och annan husgeråd. Och har man lite disk kan man ta ut de diskbackar som inte behövs och bara använda halva diskmaskinen. Det sparar både vatten och energi.

Energisnål torkning

Disken torkas med hjälp av ett filter bestående av polymermaterialet Super Desiccant Polymer. Materialet suger bokstavligen bort all fukt inne i diskmaskinen, vilket även det sparar energi.

Fakta: Diskmaskinen DW-BG970B är en helintegrerad modell. Den är energimärkt med A+++ och har en ljudnivå på endast 40 decibel vid drift. Kommer under april månad till det rekommenderade butikspriset 10000 kronor. Samtidigt lanseras även två modeller med något enklare utrustning, exempelvis utan intensivzon och högtrycksmunstycken, DW-BG570B för 7000 kronor samt DW-BG770D för 8000 kronor.

Taggar

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Presskontakt PR Manager TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Presskontakt PR-byrån Wenderfalck Gäller journalister och media +46 70 751 27 27