Speldator i 3d + uthållig företagsdator

Speldator i 3d + uthållig företagsdator

Samsung fördjupar nu sortimentet både bland konsument- och företagsdatorer. Samsungs nya 3d-dator RF712 är en spel- och filmdator som med sin ljusstyrka på 400 nits är världens mest ljusstarka bärbara 3d-dator.
På företagssidan är 4-serien Samsungs nya medlem i familjen för bärbara företagsdatorer, och är uthållig på jobbet med en batteritid på sju timmar utan laddning.

Världens mest ljusstarka speldator i 3d
RF712 håller med sina 400 nits världsrekordet i ljusstyrka när det gäller bärbara 3d-datorer.

Med datorns bluray-spelare och den generösa led-skärmen på 17,3 tum som visar film eller spel i full hd är det lätt att dras in i filmens eller spelets värld. Man kan till och med omvandla film, foto eller spel från 2d till 3d-djup. Dessutom erbjuder den avancerade AMD Radeon-grafiken RF712 en grafik som förflyttar underhållningen utanför skärmens gränser på ett verklighetstroget sätt.

Samsungs nya RF712 bygger på en kraftfull Intel Core i7-processor, vilket innebär att datorn kan belastas hårt med många program som används samtidigt utan att prestandan påverkas. Det sexcelliga batteriet gör det dessutom möjligt att spela upp till fyra timmar utan att behöva ladda batterierna. Och den vaknar upp blixtsnabbt med Samsungs unika snabba uppstart – från viloläge till arbetsläge på tre sekunder.

För att kunna se filmer eller spel i 3d behöver man 3d-glasögon. Ett par aktiva 3d-glasögon följer med RF712.

Fakta: Skärmstorlek 17,3 tum. Led-skärm Super Bright Plus, ljusstyrka på 400 nits 3d, visar 16 miljoner färger, full hd (1920x1080), bluray-spelare, 2d till 3d-konvertering. SRS 3d Sound. Grafisk processor: AMD Radeon HD6650M. Sexcellsbatteri ger upp till fyra timmars batteritid, 1 000 uppladdningar utan prestandaminskning. Processor: Intel Core i7-2630QM. Operativsystem: Genuine Windows 7 Home Premium 64 bit. Minne: 6 gigabyte. Lagring: 2x500GB (1TB), 7 200 rpm. Usb 3.0.1,3 megapixel hd webbkamera. Vikt: 2,9 kilo. Tre sekunders uppstart från viloläge. Ett (1) par aktiva 3d-glasögon ingår. I butik i mitten av juni. Rekommenderat återförsäljarpris vid lansering: 15 000 kr.

Uthållig på jobbet
Samsungs nya bärbara företagsdator i 4-serien är uthållig på jobbet på två sätt. Med sitt sexcelliga batteri klarar 4-serien så mycket som 1 000 uppladdningar innan batteriet försämras, vilket kan jämföras med 300 laddningar som är vanligt för många datorer på marknaden. Det kraftfulla batteriet klarar dessutom att följa med från möte till möte utan laddning under nästan en hel arbetsdag, eftersom batteriet kan hålla igång sju timmar efter laddning.

4-serien har en integrerad 3g-lösning med plats för sim-kort vilket gör det möjligt för medarbetarna att surfa, läsa e-post, boka möten i kalendern eller delta i videokonferenser var de än befinner sig – utan att behöva ha tillgång till trådlöst nätverk. Den ljusstarka led-skärmen på 12, 14 eller 15 tum bjuder dessutom på en klar läsyta utan besvärande ljusreflexer, tack vare en ljusstyrka på 300 nits och extra hög upplösning på upp till 1 600x900 pixlar.

4-seriens prestanda bygger på en Intel Core i5-processor, och tummar inte på hastighet och kapacitet i miljöer som kännetecknas av både högt tempo och hög belastning. Dessutom är 4-serien snabb i startblocket, med en uppstart från viloläge till arbetsläge på tre sekunder.

Fakta:
Skärmstorlek 12, 14 eller 15 tum. Reflexfri skärm, ljusstyrka på 300 nits, visar 16 miljoner färger, Duracase-chassi. Sexcellsbatteri ger upp till sju timmars batteritid, 1 000 uppladdningar utan prestandaminskning. Livscykel 18 månader, transitionstid sex månader, tre års garanti. Processor: Intel Core i5-2410m. Operativsystem: Genuine Windows 7 Professional, 32 eller 64 bit. Minne: 2 GB~6GB. Lagring: 320 GB~500G, 7 200 rpm. Usb 3.0. Dockningsbar. Hög säkerhet genom fingerprint sensor och Trusted Platform Module (TPM) chip. Antichock-system med fallsensor skyddar hårddisk vid stötar, 1,3 megapixel webbkamera för videokonferens. Tre sekunders uppstart från viloläge. TCO-certifierad. I butik i mitten av juni. Rekommenderat återförsäljarpris vid lansering: från 7 500 kr exklusive moms.