Trådlös datorbildskärm blir kompis med datorn direkt

Trådlös datorbildskärm blir kompis med datorn direkt

Samsungs nya datorbildskärm Hub Monitor överför bilden trådlöst mellan dator och skärm. Dessutom känner Hub Monitor igen den bärbara eller stationära datorn när de en gång har placerats bredvid varandra. Det är bara att starta datorn och börja jobba eller spela, utan att behöva koppla in en enda kabel. Samsungs Hub Monitor är det senaste tillskottet i Samsungs världsledande serie av datorbildskärmar.

Medan det har hänt oerhört mycket med tv och mobiler de senaste åren har de tekniska framstegen för datorbildskärmar hittills inte synts på samma sätt. I och med lanseringen av Samsungs nya Hub Monitor bryts nu trenden, och en ny lösning som låter datorbildskärm och dator känna igen varandra trådlöst skapar en revolutionerande datorbildskärmsteknik.

Tänk dig att ställa datorn bredvid datorbildskärmen, starta upp datorn och sedan kunna börja arbeta, prata med vännerna på Facebook eller spela direkt utan att koppla in en enda sladd. Om inte datorn behöver strömtillförsel förstås. När du har anslutit en dator till Hub Monitor en gång ansluter datorbildskärmen sig automatiskt till datorn nästa gång de befinner sig inom en meter från varandra. Självklart spelas bilden upp trådlöst utan tids- eller kvalitetsförlust.

Skarp och flexibel
Det är satsningen på hög bildkvalitet som gjort Samsung världsledande på datorskärmar, och Hub Monitor är inget undantag. Med en responstid på två millisekunder, hög kontrast och klara färger skapar Hub Monitor en behaglig skärmupplevelse för ögat. Och med Hub Monitors tvåledade fot kan både skärmens vinkel och höjd anpassas efter den arbetsställning man önskar, vare sig man sitter eller står.

Hub Monitor är dessutom en miljövänlig bildskärm. Med automatisk avstängning och flera energisparlägen att välja bland behöver man aldrig förbruka mer el än nödvändigt. Det är bra både för plånboken och miljön.

Fakta:
Datorbildskärm Hub Monitor (C27A750X) med trådlös dataöverföring mellan dator och skärm. Led-skärm med storleken 27 tum (16:9), dynamisk kontrast på 5 000 000:1 och ljusstyrka upp till 300 cd/m2. Upplösningen är 1920x1080 pixlar, responstiden två millisekunder och betraktningsvinkeln 170/160 grader. Inbyggd USB-hubb med USB 3.0-portar. Svenska menyer. Vikt inklusive fot 5,2 kilo. I butik i mitten av maj. Rekommenderat återförsäljarpris vid lansering: 5 500 kr.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667