Nyhet #1: Det Digitala Nyckelskåpet är här!

Med det Digitala Nyckelskåpet hanteras utlämning av nycklar på distans!

Nu förenklar vi nyckelhanteringen ytterligare för alla iLOQ-användare. Tillfälliga entreprenörer eller leverantörer av varor hämtar enkelt ut en tillfällig nyckel. Allt sker snabbt och säkert på distans.

Det Digitala Nyckelskåpet ger nu iLOQs alla användare möjlighet att lämna ut nycklar på distans. I nyckelskåpet finns tomma, oprogrammerade nycklar som inte fungerar någonstans. Nyckelansvarig godkänner entreprenören eller budet, som väl på plats, identifierar sig med mobilt bank-id. Nyckelmottagaren får en kod till nyckelskåpet och en tom nyckeln plockas ut. Därefter signerar han/hon en nyckelkvittens elektroniskt. Nyckeln programmeras nu på distans och aktuell behörighet skickas som ett uppdrag till en s.k. Hotspot som finns placerad bredvid nyckelskåpet. Genom att placera nyckeln i denna Hotspot, uppdateras nyckeln och kan nu användas i de dörrar som behörigheten ska gälla. Allt hanteras inom loppet av några minuter. Ansvarig för nyckelhanteringen gör detta på distans, via programvaran, var den än befinner sig vid tillfället. När uppdraget är klart avprogrammeras nyckeln i Hotspot och sätts tillbaka i nyckelskåpet. Glömmer någon att lämna tillbaka en nyckel, spärras den och kan inte användas.

Vill man själv inte administrera nyckelhantering och distansutlämning, kan detta överlåtas till Samuelsson & Partner, som kan ta hand om både nyckelskåp, nyckelhantering och utdelning av nycklar på distans.

Det Digitala Nyckelskåpet är bara en av de unika lösningar som Samuelsson & Partner tagit fram för iLOQ-användare. Vill du veta mer om nyckelskåpet eller andra lösningar för en modern och enkel nyckelhantering?

Kontakta oss gärna!