Afasi & Filthy firar 15 år med vinylsläpp av ”Fläcken”

Afasi & Filthy firar 15 år med vinylsläpp av ”Fläcken”

I år är det alltså 15 år sen ”Fläcken” släpptes, vilket firas med ett vinylsläpp av just det albumet på Record store day den 22 april.

Redan i grundskolan började Herbert Munkhammar att skapa musik, skriva texter och rappa tillsammans med sin klasskompis Magnus Lidehäll. Under namnet Afasi & Filthy släppte duon en rad låtar i början av 2000-talet som fick rejält med speltid på P3; "1990nånting", "Bomfalleralla" och "Le Parkour”. 2008 kom albumet "Fläcken", som vann kategorin årets hiphop/soul både på Grammis- och P3-guldgalan.

Och i år är det alltså 15 år sen ”Fläcken” släpptes, vilket firas med ett vinylsläpp på Record store day imorgon.

Som om inte det vore nog är Herbert tillbaka under namnet AFASI. Redan om en vecka släpps SARAJEVSKO, det första smakprovet från ett kommande album som ser ljuset i slutet av september.

Vinylen ges ut av RMV Grammofon och distribueras av Playground Music.

P.s. AFASI:s nya låt är Phonk (googla!) på svenska.