We Don't Care - Musikvideo ute nu!

We Don't Care - Musikvideo ute nu!

”Poängen med projektet Rainbow Riots är att visa att homosexualitet och alla typer av könsexperimenterande är olagligt i hela 70 länder. I Uganda kan man dömas till livstids fängelse om man har sex med en person av samma kön. Så därför har Petter Wallenberg varit där och spelat in låten ’We Don’t Care’” sa Fredrik Strage i TV4 Nyhetsmorgon imorse.

Det är det här som är hela poängen med att jag gör musik som påverkansarbete. Att med hjälp av popkultur få in kampen för mänskliga rättigheter ända in i tevesoffan i Sveriges största kommersiella tevekanal!, säger Petter.

Se klippet här

Petter medverkade i Kulturnytt i P1 imorse tillsammans med Alicia Darling, en av medverkande artisterna som just nu är på plats i Stockholm. Alicia är en ugandisk transperson som sedan inspelningen av låten flytt landet och nu lever som hbtq-flykting i Europa.

<3