Swan - en blandare med anor från slutet av 1800-talet

Genom inspiration från Milanos alla fontäner tillverkade Stella deras serie Swan redan i slutat av 1800-talet. Detta är en serie med unika detaljer som precionsgjuten kran, handsmidda fjädrar och Swarovski kristaller.

Stella tog bort serien från sitt sortiment men nu decennier senare är serien Swan tillbaka som en eftertraktad och exklusiv blandare i dess originaltappning.

Swan utmärker sig genom sina 100-tals detaljer, beprövade mekanik, material och dess lyxiga finish.

Swan finns i lyxigt 23,5kt guldfinish och i krom.

Nu kan du bl.a se den på Ritz-hotellet i Paris och vi på Sanova lånar även ut den till en av Ruben Östlunds filmproduktioner.

För mer information om Stella och dess serier kontakta Sanova.

• Inredning

• renovering
  • hotell
  • inspiration

Sanova är stolt representant för några av Europas finaste badrumsmärken som Gessi, Duravit, Astro Lighting, Karol, Stella och Novellini. Vårt sortiment består av noga utvalda produkter som förenar tidlös kvalitet med modern elegans, tillverkade av människor med en genuin kunskap om materialen de jobbar med och en djup passion för formerna de inspireras av. Sanova vänder sig till kunder som söker en helhetslösning för badrummet, men som vill ha något utöver det vanliga och skapa sin helt personliga badrumsmiljö. Sanova har 8 anställda och huvudkontoret ligger i Lidköping.