Paulig på förstaplats i Sustainable Brand Index i Finland

Paulig på förstaplats i Sustainable Brand Index i Finland

Idag publicerades den finska Sustainability Brand Index-rapporten och Pauligs hållbarhetsarbete inom kaffe, den produkt som Paulig är mest känt för i Finland, har gett resultat. I dryckeskategorin kniper Paulig förstaplatsen och är därmed det mest hållbara dryckesvarumärket om finska konsumenter får bestämma.

På svensk marknad är Pauligs mest populära varumärken Santa Maria, Risenta och den veganska uppstickaren Gold&Green. Men Paulig har verksamhet i 13 länder och exporterar till över 30 marknader runt om i världen. Efter Tex Mex är kaffe, som säljs ibland annat Finland, Baltikum och Ryssland, den största produktkategorin för Paulig. Kategorin har en lång och komplex värdekedja som Paulig under lång tid har jobbat hårt för att göra så hållbar som möjligt.

100% från hållbara källor

Som en av de första stora rosterierna i världen kommer alla Pauligs kaffebönor från källor som har verifierats hållbara. Det innebär att allt Pauligs kaffe kommer från verifierade hållbara partnerskapsprogram eller certifierade hållbara källor.

Förstaplatsen ett välkommet kvitto

Förstaplatsen i Sustainable Brand Index (SBI) i Finland är ett välkommet kvitto på att arbetet uppmärksammas även utanför företaget.

- Vi har helt klart gjort något rätt när konsumenterna har uppfattat Paulig som det mest hållbara dryckesvarumärket. Tack vare vårt arbete i ursprungsländerna, i vår produktionsverksamhet och genom marknadsföring och kommunikation har vi lyckats höja ribban i vårt hållbarhetsarbete och berätta om det på ett intressant sätt, säger Lea Rankinen, Sustainability & Public Affairs director i Paulig.