Återkallelse av Risenta Boveteflingor - risk för nötallergen

Återkallelse av Risenta Boveteflingor - risk för nötallergen

Spår av hasselnötsprotein har återfunnits i Risenta Boveteflingor (250 gram) med bäst före-datum 11-06-2020. Då hasselnöt är en allergen, som inte skall ingå i produkten och som inte finns specificerad på förpackning, återkallas samtliga produkter ur batchen omedelbart.

En orsaksanalys har påbörjats och nödvändiga åtgärder kommer att vidtas för att förhindra att problemet återuppstår.

Paulig beklagar det inträffade och som konsument ombeds du att vända dig till Risentas Konsumentkontakt för ersättning.

KONSUMENTKONTAKT
Konsumentkontakt: 08-586 27 500

PRESSKONTAKT
Kommunikationschef Paulig
eva.berglie@paulig.com

Det familjeägda företaget Paulig grundades år 1876 när Gustav Paulig inledde sin affärsverksamhet i centrum av Helsingfors. Idag erbjuder Paulig-koncernen kaffe, matkoncept, kryddor, växtbaserade produkter samt snacks-produkter. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Paulig-koncernen har verksamhet i 13 länder och omsättningen var 907 miljoner euro år 2018. Koncernen har 2 130 anställda. www.pauliggroup.com

Paulig - Santa Maria, Risenta, G&G

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur. Företaget erbjuder kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ under varumärkena Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Pauligs omsättning uppgick 2020 till 920 miljoner euro. Företaget har över 2 000 medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.

Paulig - Santa Maria, Risenta, G&G