Återkallelse av Risenta Kokosmjöl - risk för metallspån

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2019 07:00 CEST

Små metallspån har återfunnits i Risenta Kokosmjöl (300 gram) med bäst före-datum 11-03-2020 och 13-06-2020. Då risk för skada föreligger vid konsumtion, återkallas produkterna omedelbart.

En orsaksanalys har påbörjats och nödvändiga åtgärder kommer att vidtas för att förhindra att problemet återuppstår. Tillsvidare är utleveranser av Risenta Kokosmjöl stoppade.

Paulig beklagar det inträffade och som konsument ombeds du att vända dig till Risentas Konsumentkontakt för ersättning.

KONSUMENTKONTAKT

Telefonnr: 08-586 27 500
Reklamationsformulär på webben

Det familjeägda företaget Paulig grundades år 1876 när Gustav Paulig inledde sin affärsverksamhet i centrum av Helsingfors. Idag erbjuder Paulig-koncernen kaffe, matkoncept, kryddor, växtbaserade produkter samt snacks-produkter. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Paulig-koncernen har verksamhet i 13 länder och omsättningen var 907 miljoner euro år 2018. Koncernen har 2 130 anställda. www.pauliggroup.com