Risenta Psylliumhusk återkallas

Risenta Psylliumhusk återkallas

Paulig återkallar produkten Risenta Psylliumhusk (150 gram) med bäst före-datum 2020-12-30 och 2021-02-21. Anledningen är att produkten kan innehålla spår av allergenerna sesam och senapsfrö, som inte finns specificerade på förpackningen.

En orsaksanalys har påbörjats och nödvändiga åtgärder kommer att vidtas för att förhindra att problemet återuppstår.

Som konsument ombeds du att vända dig till Risentas Konsumentkontakt för ersättning.

Paulig beklagar det inträffade.

KONSUMENTKONTAKT

08-586 27 500, info@risenta.se

Reklamation via webben

Det familjeägda företaget Paulig grundades år 1876 när Gustav Paulig inledde sin affärsverksamhet i centrum av Helsingfors. Idag erbjuder Paulig-koncernen kaffe, matkoncept, kryddor, växtbaserade produkter samt snacks-produkter. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Paulig-koncernen har verksamhet i 13 länder och omsättningen var 907 miljoner euro år 2018. Koncernen har 2 130 anställda. www.pauliggroup.com