Santa Maria och 3 räddar årets grillsäsong

I dagarna skickar mobiloperatören 3 ut en sommarpresent till sina befintliga kunder med åttio spännande grillrecept till mobilen. Avsändare är Santa Maria och 3.
- Så här års är vi mer mobila än annars. Oavsett var du är kan du få snabb tillgång till goda recept och smidigt skapa inköpslistor. Dessutom kan du bjuda in dina vänner till grillfest genom MMS. Detta blir möjligt genom 3:s och Santa Marias nya grillapplikation för mobilen, säger Malin Brodén på Santa Maria.

Nordens ledande smaksättningsföretag Santa Maria och mobiloperatören 3 har tillsammans tagit fram en grillapplikation. Applikationen är utvecklad av More Mobile Relations.
- För oss är mobiltelefoni en ny kommunikationskanal. Därför är det extra roligt att arbeta tillsammans med 3 som är innovativa och har över en miljon användare. Här kan vi dessutom överskådligt presentera alla våra grillprodukter, komma med recept och grilltips, säger Malin Brodén, Action Marketing Manager på Santa Maria.

Grillapplikationen består av recept, grilltips, MMS-inbjudningar och tackkort som är kopplade till mobilens adressbok.
- I receptdelen kan man söka bland 80 spännande grillrecept med fullständiga tillagningsinstruktioner. De är också kopplade till en inköpslista och har en funktion som gör att användaren lätt kan skicka ett SMS med hela listan till den som ska handla, säger Malin Brodén.

I dag är det lika självklart att ha med sig mobilen som att komma ihåg plånbok och nycklar. Och det gäller alla åldrar.
- Mobilen är en lika oumbärlig som personlig ägodel. Våra kunder ligger långt framme när det gäller teknik och design. Därför vill vi utveckla nya funktioner och applikationer. Eftersom Santa Maria har lanserat många spännande nyheter var valet av samarbetspartner lätt. Detta blir vår gemensamma sommarpresent till alla 3:s kunder, säger Sara Mundt-Petersen, marknadsansvarig befintlig kund på 3.

Grillapplikationen är framtagen i samarbete mellan 3, Santa Maria och More Mobile Relations. Den är kostnadsfri att ladda ner och använda i Sverige för 3:s kunder, men kan även beställas och användas av alla operatörers kunder.

Ladda ner applikationen på http://m.3Grill.se eller SMS:a 3GRILL till 71300.

För mer information:
Malin Brodén, Action Marketing Manager, malin.broden@santamaria.se, 031-67 42 97, 070-697 77 78.
Anna Helgesson, Produktchef BBQ, anna.helgesson@santamaria.se, 031-67 56 88, 070-667 42 52.

• mat
  • teknik