Viktigt varningsmeddelande: Återkallelse av Satay Sauce (jordnötssås) 200 g

Viktigt varningsmeddelande: Återkallelse av Satay Sauce (jordnötssås) 200 g

Santa Maria återkallar följande produkt:

•  Santa Maria Satay Sauce (jordnötssås) 200 g, artikelnummer 3548, batch nummer BCKBA med bäst före datum 10-10-2014.

Santa Maria har höga krav på produktsäkerhet och därför görs en återkallelse av denna produkt.
Detta beror på att produkten har visat sig innehålla för höga halter av aflatoxiner. Som en säkerhetsåtgärd uppmanar vi alla konsumenter som har köpt denna batch att inte äta produkten.

Santa Maria beklagar det inträffade. Denna batch som består av runt 1300 burkar kan ha sålts i Sverige, Norge och Danmark.

Kontakta Konsumentkontakt för att få ersättning, telefon 020-67 42 00, måndag-fredag 9.30-14.30, eller e-post: konsumentkontakt@santamaria.se.

För ytterligare information, kontakta:
Sandra Flodström, kvalitetschef, Santa Maria AB
Tel +46 705 40 14 18
sandra.flodstrom@santamaria.se
www.santamariaworld.com

Santa Maria AB är Europas ledande smaksättningsföretag. Affärsidén är att utveckla och driva mattrender och våra varugrupper är Kryddor, Färska Örter, Mexikanskt, Thai, India och BBQ. Produktutveckling och kvalitet är Santa Marias hörnstenar. Vi är en del av Paulig Group och ingår i divisionen Världens mat & kryddor. Paulig grundades år 1876 och är ett familjeägt internationellt företag inom livsmedelsindustrin, som är känt för kvalitetsprodukter inom världens mat, kryddor och kaffe. I koncernen ingår närmare 2 000 medarbetare i 15 länder och omsättningen år 2011 var 870 miljoner euro.

Paulig - Santa Maria, Risenta

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur - för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Pauligs omsättning uppgick 2022 till 1,1 miljarder euro. Företaget har 2 300 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour. www.pauliggroup.com

Paulig - Santa Maria, Risenta