Det blev succé när fotbollsskolan gjorde entré hos Färjestaden GoIF ifjol.

Manchester United Soccer School återvänder till Sverige

Pressmeddelande 15 jan2019

Manchester United Soccer School återvänder till Sverige

Samarbetet mellan Manchester United Soccer School och Santander Consumer Bank inleddes 2018. En hel veckas barn – och ungdomsträning i världsklass tävlades ut till en fotbollsförening i Sverige. Partnerskapet blev en mycket uppskattad och värdefull upplevelse för den vinnande föreningen 2018, därmed kommer Santander även i år låta en förening få besök av den berömda fotbollsskolan.

• Det här är ett vinnande koncept! Förra sommaren genomfördes vårt första evenemang på Öland hos Färjestaden GoIF. Responsen var fantastisk! Vi är så glada över att låta fler barn och ungdomar få chansen att träna med Manchester United Soccer Schools tränare, säger Martin Brage, vd, Santander Consumer Bank Sverige.

Det blev succé när fotbollsskolan gjorde entré hos Färjestaden GoIF ifjol. Manchester United som under lång tid har utvecklat träningskonceptet där de primära byggstenarna är spelteknik, kommunikation, fysisk och mental träning. Och kanske det viktigaste: att vara en schyst kompis – både på och utanför planen, och alltid främja gemenskap och glädje.

• Manchester United Soccer School bidrog till en helt fantastisk vecka förra sommaren! Barnen pratar än i dag om hur kul besöket med de båda tränarna Robin van der leens och Mick Bennet var. Vi hoppas att årets förening får en minst lika härlig vecka! säger Lukas Nilsson, ordförande i Färjestaden GoIF

Santander Consumer Bank har som huvudsponsor av En Svensk Klassiker etablerat ett starkt idrottsengagemang både internt och externt. Tillsammans med Manchester United Soccer School har banken lyckats förankra en stark koppling till rörelse och gemenskap.

• Vi är väldigt glada över att kunna tävla ut en veckas barn – och ungdomsträning i år igen! Snart öppnar anmälan till årets fotbollsskola, och vi hoppas att många fotbollsföreningar tar chansen. Det här är en unik möjlighet för barnens individuella utveckling, både som fotbollsspelare och människor. Idrott bidrar till en ökad gemenskap, som vi är glada att få vara en del av säger, Annica Saltskog,PR ansvarig på Santander.