Manchester United Soccer School kommer till Sandvikens IF

Sandvikens IF vinner en träningsvecka med Manchester United Soccer School!

Pressmeddelande 28 mars

Sandvikens IF vinner en träningsvecka med Manchester United Soccer School!

Nära 30 ansökningar från föreningar över hela landet strömmade in när Santander Consumer Bank tävlade ut en veckas fotbollsträning för barn och ungdomar. Av alla ansökningar var Sandvikens IF vassast och koras till årets vinnare av Manchester United Soccer School!

– Det känns fantastiskt bra, jag tror att det blirväldigt uppskattat. För våra unga spelare kommer det här att vara en stor grej – Manchester United är en världskänd klubb med spelare som många ser upp till! Jag tror och hoppas att det bliren oförglömlig vecka, säger Jonas Andersson, från Sandvikens IF.

Juryns motivering lyder:

Sandvikens IF vann eftersom deras verksamhet är både jämlik och inkluderande. Barn- och ungdomsverksamheten består av 175 flickor och 220 pojkar. Klubben fyllde 100 år i fjol och har alltid arbetat för att förena idrottslig verksamhet med socialt ansvar. Ett av deras fantastiska initiativ är Framsteget – Sandvikens IF:s sätt att bidra till ett bättre samhälle och för att färre ska hamna i utanförskap.

– Det känns spännande att ge Sandviken den här chansen i år – de var faktiskt toppkandidater redan förra året. Föreningen har en fantastisk bredd och ett starkt engagemang i den lokala kommunen. Deras sätt att integrera idrott med övriga samhället, och skapa möjlighet till spontan rörelse gör de till värdiga vinnare av en veckas fotbollsträning med Manchester United Soccer School, säger Martin Brage, vd, Santander Consumer Bank Sverige.

Santander Consumer Bank är sedan 2017 stolt partner till Manchester United. Den världskända fotbollsklubben har under många år utvecklat konceptet "Manchester United Soccer School". Som en del i partnerskapet har Santander valt att, helt kostnadsfritt, skänka en veckas barn- och ungdomsträning till en svensk förening 2019. Målet är att motivera och inspirera den vinnande föreningens barn och ungdomar med träning i världsklass, och på så sätt belöna klubbens eldsjälar.

Kontakt:
Annica Saltskog / Corporate Communication & PR Sweden

annica.saltskog@santanderconsumer.se Tel: +46 72 454 00 27

Kategorier

Santander Consumer Bank är en del av den globala bankkoncernen Banco Santander som grundades 1857 och är en av de största bankerna i både Europa och världen med 133 miljoner kunder i över 45 länder.