Santander Consumer Bank ny officiell partner till Vasaloppet

Santander Consumer Bank ny officiell partner till Vasaloppet

Santander Consumer Bank går in som ny officiell partner till Vasaloppet och påbörjar därmed ett treårigt långt samarbete.

– Att gå in som partner till Vasaloppet var ett självklart steg efter att vi bestämde oss för att bli huvudsponsorer till En Svensk Klassiker. För mig och många andra är Vasaloppet en riktig folkfest och vi ser fram emot att vara en del av den, säger Carolina Brandtman, vd för Santander Consumer Bank i Sverige.

Santander Consumer Bank gjorde en stark varumärkesresa i Sverige under 2015 och blir alltmer kända på den svenska marknaden. Nu satsar banken på hög närvaro på en arena som berör och förenar många människor, oavsett om man är utövare eller åskådare.

– Santander Consumer Bank kommer in som en ny, spännande aktör och jag tror att vi har många möjligheter att gemensamt ge våra deltagare en ännu starkare och bättre upplevelse under Vasaloppsveckorna, säger Eva Hörwing, sponsoransvarig på Vasaloppet.

Johan Olsson och Team Santander kämpar om förstaplatsen i Vasaloppet
Johan Olsson, en av Sveriges främsta längdskidåkare, är en del av Team Santander och har vunnit både VM och OS. Men aldrig Vasaloppet.

– Vi har åtta av tio skidåkare från vårt norsk-svenska Team Santander i spåret vilket gör att själva Vasaloppet kommer bli en riktig vinstrysare. Vår Johan Olsson satsar givetvis på vinst och efter att ha blivit vald till Årets manlige idrottare på Idrottsgalan så tror jag att många med mig hoppas att han kniper en medaljplats, säger Carolina Brandtman.

Önskas mer information eller bilder, kontakta:

• Maria Suneson, kommunikationschef Santander Consumer Bank, maria.suneson@santanderconsumer.se, tfn: 070-722 07 23.
  • Eva Hörwing, sponsoransvarig Vasaloppet, eva.horwing@vasaloppet.se, tfn: 070-712 36 21

www.vasaloppet.se
Vasaloppet är världens äldsta, största och längsta skidlopp. Första loppet arrangerades 1922 och den klassiska 90 km långa sträckan mellan Berga by i Sälen till Mora var länge det enda loppet. I dag finns sexton olika lopp inom disciplinerna cykling, löpning och längdskidåkning som årligen lockar 100 000 anmälda deltagare. Alla lopp går längs den historiska sträckan mellan Sälen och Mora.