Möt framtidens detaljhandel på ThinkX

Digitaliseringen förändrar detaljhandeln i grunden och utmaningarna är många för både traditionella och nystartade företag. Framtidens detaljhandel är ett av de teman som valts ut till det exklusiva VIP-seminariet ThinkX den 12-13 mars i Stockholm – anordnat av Singularity University och SAP. Där kan företagsledare från hela Norden lyssna till talare från bland annat Amazon, IKEA och Hemköp.

Bas Kamphuis på Amazon är en av huvudtalarna och ger sin syn på hur framtidens detaljhandel kommer att utvecklas.

Kristín Grímsdóttir är ansvarig för Sustainability Industry på IKEA och berättar om hur digitalisering kan hjälpa människor till ett bättre vardagsliv.

Anna Åkesson är ansvarig för e-handel på Hemköp och talar om hur de integrerat den fysiska butiken med digital närvaro.

Om ThinkX
ThinkX är ett tvådagarsseminarium som anordnas av SAP och den digitala tankesmedjan Singularity University tillsammans med partnerföretagen Intel, Deloitte, Hewlett-Packard Enterprise och Tele2.

Deltagarna bjuds in exklusivt och består av företagsledare, IT-chefer och politiker från hela Norden. Syftet är att utforska ny terräng och tänka exponentiellt. Med hjälp av Singularity Universitys uppmärksammade innovationsplattform omsätts sedan tankarna i praktiken med konkreta tillvägagångssätt för digitalisering.

På ThinkX återfinns experter inom bland annat framtidens handel, industri 4.0, digital tillverkning, blockkedjor, maskininlärning, cybersäkerhet, artificiell intelligens och analys.

Bland talarna finns företagsledare och experter från bland annat IKEA, SKF, Northvolt, Hemköp, Nordea, Nordnet och Klarna.