Företag kommer närmare kunder med nya SAP 360

SAP 360 samlar information från bland annat sociala nätverk för att erbjuda en 360 graders bild av kunden i realtid.

• SAP 360 drar nytta av kraften i in-memory-baserad datahantering, molnet, mobilitet och samverkan för att göra det möjligt för organisationer att förbättra interaktionen med kunder – på ett sätt som sträcker sig förbi effekten av traditionell CRM.
  • Lösningen ger organisationer möjlighet att erbjuda en förbättrad kundupplevelse och ge personliga erbjudanden som är anpassade till kundens specifika behov.
  • I realtid ges en 360-graders bild av kunden baserat på uppdaterad information från front-office, back-office och information som är publik på sociala nätverk.
  • En viktig komponent i lösningen är applikationen SAP CRM driven på plattformen SAP HANA. Andra produkter som inkluderas är molnbaserade lösningar som SAP Customer OnDemand, SAP Jam och flera andra mobila lösningar.
  • SAP 360 kommer att erbjudas och implementeras av SAP och partners.

Klicka här för att läsa det fullständiga pressmeddelandet på engelska.

• Datorer, datateknik, programvaror

• in-memory
  • sap 360
  • sap crm