SAP har stoppat 18 miljoner spam-SMS på två månader

Antalet spamattacker mot mobiler ökar och SAP använder sin uppmärksammade SMS-tjänst för att skydda mot operatörsövergripande attacker. I dag presenterar SAP uppgifter om att nästan 18 miljoner spamförsök och oönskade meddelanden har upptäckts och stoppats av SAP:s mobiltjänst SMS 365 – på bara två månader.

För att ytterligare stoppa spam och oönskade sms har Cloudmarks mobila säkerhetsprodukter integrerats med SAP SMS 365. Tillsammans har SAP och Cloudmark mer än dubblerat det mobila spamskyddet jämfört med vanliga anti-spamlösningar. Det har inneburit långt färre spam och oönskade meddelanden för kunderna.

De nya antispam-funktionerna i SAP SMS 365 är en tilläggstjänst som SAP redan har infört hos merparten av de amerikanska operatörerna och hos några andra operatörer i världen.

Klicka här för att läsa det fullständiga pressmeddelandet på engelska.

• Datorer, datateknik, programvaror

• cloudmark
  • spam
  • sap mobile services
  • sap sms 365

SAP är världens ledande leverantör av affärssystem och stöder företag i alla storlekar världen över att förbättra sina verksamheter. Från förvaltning till styrelserum, från lager till försäljningsdisk, från datorer till mobila enheter - SAP gör att människor och organisationer kan arbeta effektivare tillsammans och öka insikten i sin affärsverksamhet för att bli mer konkurrenskraftiga. I dag använder över 258 500 kunder SAP:s lösningar och tjänster för att sköta sina affärer lönsamt, för att kontinuerligt anpassa sina verksamheter till förändrade krav och för att växa ekonomiskt och ekologiskt hållbart. SAP är noterat på börsen i Frankfurt och på NYSE. Mer information finns på www.sap.com och www.sap.com/sweden.

Presskontakt Director Integrated Communications, SAP Norden PR och kommunikation + 46 (0)8 58772798

Mikael Westmark

Presskontakt Presskontakt, Westmark Information +46 707 339810