SAS startar nytt affärsreseflyg till London City

SAS Scandinavian Airlines Sverige AB SE-195 87 Stockholm, Sweden Telefon, vxl: +46-8-797 00 00 Telefon, pressjour: +46-8-797 33 30 Den 13 februari öppnar Scandinavian Airlines Sverige en ny linje direkt från Arlanda till London City Airport. Flygplatsen ligger endast tio kilometer från Londons finansdistrikt, och fem kilometer från Londons nya affärs- och finanscentrum vid Canary Wharf. Den nya linjen utökar därmed SAS nuvarande Londonflyg från Arlanda från sex till åtta avgångar varje vardag. - Vi har märkt en ökad efterfrågan på flygresor till London, säger Susanne Dahlberg, kommersiell chef på Scandinavian Airlines Sverige. Dessutom är det många resenärer som vill ha kortare restider. - Det nya Londonflyget riktar sig speciellt till passagerare som flyger i tjänsten. Vi kan erbjuda en incheckningstid på tjugo minuter före avgång. Med närheten till Londons affärsliv blir transporttiderna korta och resan mer tidseffektiv. Det gör vårt nya Londonflyg till ett mycket attraktivt erbjudande, konstaterar Susanne Dahlberg. Biljetterna finns i tre olika klasser: Business, Economy Flex och Economy. Linjen ingår i Nya Europaflyget med biljettpriser från 650 kronor. Avgångarna från Arlanda sker vardagar klockan 07:15 och 16:15, och från London City Airport klockan 09:15 och 18:15. Biljetterna går att boka redan nu på www.sas.se. Det nya affärsreseflyget till London är resultatet av ett samarbete mellan Scandinavian Airlines Sverige och flygbolaget Transwede (ett systerbolag till Malmö Aviation). Flygplanet som kommer att trafikera linjen är av typen Avro 70 med 82 säten. För ytterligare information var god kontakta: Susanne Dahlberg, Kommersiell chef, Scandinavian Airlines Sverige, tel: +46-70 997 5074 Korta fakta om SAS Scandinavian Airlines Sverige AB, ett dotterbolag inom SAS-koncernen: Årspassagerare: Cirka 6 miljoner Flygplan: 42 Medarbetare: 2800 Start/landningar: 300 per dag Destinationer: 44, från och inom Sverige. Scandinavian Airlines är det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.

Malin Selander

Presskontakt Pressansvarig, Sverige +46 70 997 4065