Apprezzare Orange Spritz är en färdigblandad och elegant alkoholfri bittersöt drink redo att avnjutas i stora glas tillsammans med en skiva apelsin och is.

Apprezzare Orange Spritz – Sveriges första alkoholfria orange spritz

Under våren lanserar Saturnus en färdigblandad premiumvariant på en alkoholfri och bittersöt orange spritz i dagligvaruhandeln. I juni introduceras Apprezzare Orange Spritz även på Systembolaget.

Apprezzare Orange Spritz är en helt alkoholfri premiumvariant på en italiensk spritz där vinet har separerats från alkoholen samtidigt som man har bevarat vinets naturliga karaktär. Därefter har man adderat naturliga örter för att få den bitterljuva upplevelsen.

- Det är kul att se att den alkoholfria kategorin ökar och även om vi börjar se allt mer intressanta alternativ i den alkoholfria hyllan, finns det fortfarande ett gap. Detta är ett tillskott som tidigare inte funnits för den som vill utesluta alkoholen men inte tumma på smakupplevelsen. Apprezzare Orange Spritz bjuder på ett underbart möte mellan bittert och sött, och är ett välkommet alkoholfritt alternativ när vi äntligen går mot ljusare och varmare tider, säger Fredrik Lamorell, Marknadschef, Saturnus.

Apprezzare Orange Spritz är en färdigblandad och elegant alkoholfri bittersöt drink, redo att avnjutas i stora glas tillsammans med en skiva apelsin och is.

- Det här är ett utmärkt alkoholfritt alternativ till både vin och öl, men som även passar som fördrink eller efter maten. Denna färdigblandade orange spritz smakar sommar och med ett glas Apprezzare i handen är det lätt att drömma sig bort till en solsemester i Italien, berättar Fredrik Lamorell, Saturnus.

Apprezzare Orange Spritz
Alkoholhalt:
Doft:
Mycket fruktig intensiv doft med inslag av mandel och apelsin.
Smak:
Frisk, elegant och bittersöt smak med kraftiga toner av apelsin och ihållande bubblor.
Passar till:
Serveras kall med isbitar och en apelsinskiva som sällskapsdryck eller till blandande smårätter.
Lanseras:
Under våren i dagligvaruhandeln över hela Sverige samt på Systembolaget från och med den 1 juni.
Pris: Rekommenderat cirkapris är 79 kronor.

För produktprov och/ eller högupplösta bilder samt information kontakta Gastro PR. elina@gastropr.se, 070 480 7731.