Handla snapsen i din matbutik

Att dricka en nubbe till maten vid de svenska högtiderna är en tradition. För den som inte kan eller vill dricka alkohol har Saturnus tagit fram Svensk Fyrpack, ett alkoholfritt snapsalternativ. Till påsk och midsommar kommer man kunna köpa Svensk Fyrpack i sin ICA och COOP butik.

Dagens konsument är mer medveten, och noggrann med vad man äter och dricker. Detta betyder att allt fler vill ha en bredare valmöjlighet när det kommer till alkoholfria drycker. Svensk Fyrpack erbjuder en kryddig dryck utan alkohol till maten.

- Det är fler och fler som väljer en alkoholfri dryck till maten och vid högtiderna är snapsen en del av traditionen. På detta sätt kan alla som vill få en nubbe till sillen, även om man inte vill dricka alkohol, säger Fredrik Lamorell, Marknadschef på Saturnus.

Svensk Fyrpack består av snapsar kryddade med klassiska kryddor som kummin, anis, citrus och malört. Smakerna har nu förstärkts ytterligare för att ge ett smakrikt alkoholfritt alternativ till snapsritualen.

Följande snapsar ingår i Svensk Fyrpack:
Nidingen
– kummin och dill med en fräsch eftersmak av citrus

Tjärven – bittersöt karaktär från citrus, anis och örter

Garpen – citron, anis, och en balanserad hetta från ingefära

Malören – bitter karaktär från malört och bitter lemon

För högupplösta produktbilder och mer information, besök gärna vår hemsida www.saturnus.se.

Gilla oss gärna på Facebook för att få de senaste drinktipsen och nyheterna http://www.facebook.com/saturnus1893

Vid frågor kontakta:

Louise Ahlander, Produktchef