Hetaste trenden inom cocktails! Mixa hemma!

PROFESSIONELLA COCKTAILMIXERS FÖR HEMMABARTENDERN

I tider där omständigheterna tvingar oss att tillbringa allt mer tid hemma och inte längre har möjlighet att söka oss till våra gamla vanliga vattenhål för att umgås kommer Saturnus Mixtales som en skänk från ovan. Mixtales är det enda som krävs för att förvandla hemmabaren till en sofistikerad cocktaillounge och lyfta hemmabartenderns drinkpresentationer till rent professionell nivå.

Mixtales är enkla att använda, perfekta när man vill mixa spännande cocktails och utgör garant för att de blir lika goda varje gång.

För den som vill bjuda på alkoholfria alternativ går det lika bra att blanda Mixtales smaksättare med stilla eller bubblande vatten.

Mixtales introduceras i tre olika varianter:

Grenadine

En Tequila Sunrise utan Grenadine vore fullständigt otänkbart. Faktum är att massor av klassiska drinkar vore otänkbara utan Grenadine. Denna intensivt rödfärgade sötsyrliga smaksättningssyrup med en ton av granatäpple är världens i särklass mest använda.

Ingredienser: bara naturliga råvaror. Reducerad granatäpplejuice sötad med rörsocker från Demerara, citronjuice.

Mojito

Kubas nationaldrink är mångas favorit, inte lika många skulle våga sig på att blanda en på egen hand. Med Mixtales Mojito blir det faktiskt väldigt lätt. Smaken är en fräsch, magisk och uppfriskande blandning mellan lime och mynta. Mojito är spanska och betyder ”att kasta en liten förtrollning”.

Ingredienser: limejuice, rörsocker och mynta.

Mixning: häll 2 cl i ett isfyllt glas tillsammans med valfri spritbas. Rör om och toppa med sodavatten.

Moscow Mule

Trendig vodkadrink med smak av den alltid lika välgörande kombinationen ingefära och lime. Matchar förutom vodka utmärkt med gin, tequila, rom, whisky och sodavatten. Perfekt som aperitif, enastående som aprés-dinner-cocktail.

Ingredienser: limejuice, rörsocker, mynta och ingefära.

FAKATA:

Varje flaska innehåller 350 ml och räcker till ca 16 cocktails. Innehållet är helt veganskt. Inga konserveringsmedel, inga artificiella smaker, inte hellre några artificiella färger.

Mixtales finns tillgängliga på COOP och på ICA från v15.

För ytterligare information och pressbilder är du varmt välkommen att kontakta:

LAJLA AF TROLLE Brand Manager, Saturnus I Tel: 0708 84 90 10 lajla.aftrolle@saturnus.se

www.mixtales.se