Ny exklusiv design inför 2021 års glöggsäsong

Skånsk glögg får designlyft

Familjeföretaget Saturnus har producerat glögg i Skåne sedan 1893 och har inför vintern 2021 gett några av sina glöggar ett rejält ansiktslyft.

"Vi hade som ambition att ta fram en design som speglar vårt hantverk och historia, samtidigt som vi vill ha en snygg etikett." Säger Ludwig Liepe, category manager på Saturnus

Den nya designen berör smakerna Hallon & Lakrits och Choklad & Hjortron. Den ena smaken är ett samarbete med BUBS, som ligger bakom den berömda Hallon & Lakrits-skallen och den andra smaken är ett samarbete med Åre Chokladfabrik.

Båda glöggar har funnits i dagligvaruhandeln i många år och fortsätter växa. Då det handlar om alkoholfri glögg ökar efterfrågan stadigt tack vare att fler söker sig till alkoholfria alternativ.

"Det är alltid roligt att kunna utveckla befintliga produkter till det bättre. I det här fallet har vi sedan tidigare prickat helt rätt med smaken och det känner vi också att vi nu gjort med designen." avslutar Ludwig Liepe.

Båda glöggsorter finns, tillsammans med Saturnus övriga sortiment, i dagligvaruhandeln.

Kontakt:
Category Manager