Blocket får stipendium av Berghs School of Communication för sin hållbara affärsmodell

Stipendiet ”Kommunikation som drivkraft för hållbarhet” syftar till att uppmuntra ett företag på marknaden att mer aktivt kommunicera kring hållbarhet. I år får Blocket motta stipendiet som en uppmuntran att utveckla kommunikationen kring sin hållbara affärsmodell.

Sedan januari 2014 har juryn, bestående av representanter från Sustainable Brand Insight och Berghs School of Communication, valt och utvärderat relevanta stipendiater baserat på följande kriterier:

·  En hållbar affärsmodell som bedöms ha stor positiv påverkan eller potential till stor positiv påverkan

·  En hållbar affärsmodell som bedöms vara anpassningsbar till framtida förutsättningar

·  Ett varumärke som ännu inte kommunicerat särskilt aktivt kring hållbarhet

·  Ett varumärke som har ett tydligt syfte och spelar en roll i folks liv

Priset delades ut under prisutdelningen för Sustainable Brand Index 2014 på Stockholm Waterfront Congress Centre under måndagskvällen 31 mars.